Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz

Kupiłem wagę elektroniczną zasilana jedna bateria litowa CR 2032 i sprawdzilem ile ona pobiera pradu w stanie spoczynku? Mój METEX pokazał mi

1,8 mikroampera. I tutaj mam pytanie czy to duzo czy mało i jak to bedzie wpływac na żywotnosc wspomnianej pastylkowej baterii litowej? Dodam ze podczas ważenia waga pobiera prad okolo 2,5 miliampera. Chucham na zimne bowiem naciąłem sie juz na wage, ktora potrafila rozładowac taka baterie w 2 tygodnie.

pozdrawiam - Janusz

Reply to
sofu

sofu pisze:

Sprawdź/policz ile Ah ma bateria, i podziel to przez 1.8uA, i wyjdzie Ci ile godzin pożyje. To prostsze niż myślisz :-)

m.

Reply to
=?windows-1250?Q?Marcin_=A3ukasik?= <..

Heh, musisz tego (D...) duzo sprzedawac! Hyba te baterie cie nie zruinuja.

Reply to
othello

Użytkownik "Marcin Łukasik" snipped-for-privacy@.milea.pl.> napisał w wiadomości news:gqboec$eal$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Obawiam sie, ze to wcale nie takie proste. Z rachunku matematycznego biorac za podstawe srednia pojemnosc takiej baterii 220 mA\h wychodzi około 14 lat. Czyli te 1,8 mikroamper to wartosc w zasadzie pomijalna i nie to bedzie miec istotny wpływ na dlugosc uzytkowania baterii w wadze łazienkowej. Z kolei niby mozna sie ważyć przez 88 godzin. Zakladajac, ze waga bedzie działac przez okolo 1 minute dziennie (pewnie bedzie to raczej ze 20 sekund lacznie w ciagu dnia) da to tez okolo 14 lat. Te dwie wartosci trzeba by jakos odjac od siebie, bo obie obciazaja baterie? Ale to tylko matematyka. Dopiero sie okaze w praktyce na jak dlugo taka bateria bedzie starczała? Byloby fajnie gdyby dzialala w wadze ze dwa lata.

pozdrawiam - Janusz

Reply to
sofu

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomoœci news:gqbkmt$k8q$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Dodac. Zuzycia dodac, wiec wyjdzie 7 lat.

No to na oko powinna.

Tak z ciekawostek - baterie R6 marki Casio w kalkulatorze marki Casio dzialaly ... 20 lat.

Napisz matematycznie jak te 7 tak wyszło ci z dodawania dwóch 14 bo to dość ciekawe :)

Reply to
pawelj

Użytkownik "pawelj" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqe2d7$rjr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Mysle, ze podzielil te 14 lat na 2 bo dwa elementy obciazaja baterie. Jeden to prad zwiazany z gotowoscia wagi do zadzialania w wypadku zwarcia dwoch drucikow (wlacznik impulsowy tak zrealizowany) oraz prad jaki pobiera waga podczas pracy. Tylko, ze te wyliczenia moim zdaniem mozna o kant d...y potłuc. Baterie tego typu maja najczesciej niby 220 mA\h tylko nie wiem jakie by mialy napiecie po "wyssaniu z nich powiedzmy 150 mA\h? Taka waga musi miec do pracy odpowiednie napiecie, a watpie zeby miala w sobie jakis wyszukany zasilacz? Nie wiadomo jak sie zachowa gdy napiecie baterii zacznie spadac? I przy jakiej wartosci waga zacznie "głupieć"? Dla tego z przymruzeniem oka traktuje bardzo optymistyczny post kolegi Marcina Łukasika jakoby to było takie latwe do policzenia. Dla tego w temacie zadałem dosc enigmatyczne pytanie - duzo to czy mało dla takiej baterii? A dla czego? Bo sa ludzie którzy znaja z autopsji i maja doswiadczenie, ile realnie czasu potrafi pracowac bateria pod takim lub podobnym obciazeniem?

pzdr. Janusz

Reply to
sofu

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqct4f$u5m$ snipped-for-privacy@news3.onet...

------------

---------------

R6 - dziwne? To jakie to byly baterie? Nie znam takich, ktore by nie skorodowały i nie wylały przez ten czas?

Ale kiedys spotkałem sie z czyms podobnie niezwykłym, choc nie az tak. Kupilem na bazarze 4 czujki przeciwpozarowe produkcji USA przeznaczone na rynek amerykanski. W komplecie (w blistrze) byly dwie takie czujki + baterie do nich firmy Evryredy (9V typu 6F22) made in USA. Byly to baterie longlife, ale nie pisalo zeby byly alkaliczne. Baterie te kosztowaly równo po 1 dolarze USA za sztuke natomiast same czujki byly niezwykle tanie bo kosztowaly moze po 2 - 3 dolary za sztuke. Byly tam odpowiednie certyfikaty, instrukcje obsługi itd. oraz szczegółowa informacja o cenie i ze cena zawiera podatki - stanowy i jakis tam jeszcze? W sumie cena szokujaco niska. Nie chodzi o to ile ja za nie dałem na bazarze, ale o cene jaka tam byla uwidoczniona na tekturce w blistrze. Ale mysle, ze to taka ich polityka, zeby to co sluzy ochronie zdrowia i zycia bylo maksymalnie tanie. Mam zreszta te czujki u siebie zamontowane w mieszkaniu. I co w tym dziwnego? Otóz te baterie. Działaly mi przez kilka lat, az do czasu gdy urzadzenie cyklicznym piszczeniem dało mi w koncu znac, zeby je wymienic. Musialem to zrobic bo piskanie po nocach to nic przyjemnego. Ale same baterie jeszcze pracowaly przez dlugi czas w mierniku Metex. Mowiac krótko byly nie do zaj....... . Potem kupowalem baterie alkaliczne najlepszych na naszym rynku firm i wszystkie starczają srednio na jeden rok do półtora roku góra! Do dzis zachodze w głowe co to byly za baterie? Niby zwykłe po 1 dolar USA za sztuke, a dzialaly chyba 4-5 lat a potem jeszcze przez pare lat w Metexie?

Janusz

Reply to
sofu

No to juz znasz.

Problem tylko w tym ze Casio zapewne nie robil baterii. Wiec co to bylo .. Panasonic ?

No trywialnie prosto:

1 bateria/14lat + 1 bateria/14lat = 2 baterie/14lat = 1bateria/7lat

:-)

W tym Casio siedzialo z tego co pamietam jakie weglowo-cynkowe, lekkie ogniwo R6. Wiem, bo tez taki mam - i rowniez dziala. Inna ciekawostka - jakis czas temu kupilem kieszonkowy telewizor Sony Watchman, nieuzywany i z oryginalnymi bateriami w srodku. Baterie (Sanyo, chyba alkaliczne - nie sprawdze w tej chwili) dzialaja idealnie do dzis (w telewizorze z kineskopem!), mimo, ze ich data waznosci minela blisko 23 lata temu.

Tymczasem w szufladzie wylal mi niedawno prawie nowy Duracell... o tempora...

k,

Reply to
KILu