Spuchła bateria LI-Polymer - czy jest

Mam taki stary telefon Sony-Ericccson a w nim oryginalną baterię (o ile pamiętam to Li-Polymer). Leżał on od roku co najmniej na szafie czekając aż przylutuję na nowo złączę ładowarki, ale nie doczekał się. Dzisiaj zauważyliśmy, że bateria "spuchła" wyłamując tylną klapkę.

Telefon odżałuję, ale w dobie wybuchających baterii, które zabijają ludzi zastanawiam się czy tej sztuce także to grozi? A może to planowe zachowanie nieużywanego ogniwa Li-Polymer?

Pytanie opcjonalne: co tam się stało?!

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

kffiatek pisze:

One tak maja używam tych akumulatorów w modelarstwie i prawdopodobnie była nadmierne rozładowana . Wybuchają podczas przeładowania lub po przegrzaniu np. nadmiernym poborem .

Reply to
Marek S

Zbyt rozładowany albo przegrzany lipolek gazuje(ten gaz jest łatwopalny) jeśli nie zaiskrzy nic w środku od ściśniętych/zwartych foli to nic się nie dzieje albo... buuuum się zapali i to co dookoła też

Prawidłowa ekologiczna utylizacja takiego ogniwa polega na przedziurawieniu/ucięciu rogu folii i włożeniu do słonej wody aby się do końca rozładował. Musi poleżeć a potem całkowicie obojętny dla otoczenia można wyrzucić do śmieci

zbyszek

Reply to
zbyszek

W dniu 2009-02-07 00:38, zbyszek pisze:

Ubrałem gogle, rękawice i rozmontowałem ten telefon tak, żeby wyjąc i wyrzucić samą baterię (zaklinowała się w nim po spuchnięciu). Zaryzykowałem życiem;) dla modemu GPRS, którego pewnie i tak nie użyję. Ale przedziurawiać tego to już na pewno nie będę. Starczy, że kiedyś przedziurawiłem spuchnięty jogurt... Wywalę to do kontenera na zużyte baterie w sklepie. Jak im wybuchnie, to niech się sądzą z Sony.

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

Użytkownik "kffiatek" snipped-for-privacy@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:gmjt3d$qjo$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...