rprintf z avrgcc

Witam, Zastosowałem biblioteki avrlib z Procyon przy programowaniu ATmega32. Wykorzystuję funkcję rprintf do wysyłania łańcuchów na uart. No i zagwozdka. programuję prędkość 9600 a uzyskuję o około 10% wyższą. Przeszedłem z oscylatotra wewnmętrznego na kwarc 8M i to samo. W makefile mam ustawione F_CPU fusebity ustawione ISP Programmerem by Adam. Ustawiłem uartSetBaudRate(9000) i zaczęło działać ale to przecież trochę bez sensu. Może ktoś się spotkał z czymś takim.

Postanowiłem użyć avrlib żeby nie rzeźbić za dużo własnych funkcji. Będę wdzięczny za opinie na temat tych bibliotek.

Reply to
Mario

Mario pisze:

Witaj Ja bym sprawdził jakie wartości są wpisywane w listingu wynikowym ASM do rejestrów odpowiedzialnych za bitrate UBRRH, UBRRL. Potem policzył ręcznie czy jest OK, a zacząć należy od upewnienia się jak jest ustawiona częstotliwość procesora F_CPU i czy nie jest gdzieś przedefiniowana na inną wartość. (ogólnie nie znam avrlib z Procyon)

Reply to
EM