Przewód PE, filtr sieciowy a bezpiecze?stwo...

Witam, właśnie składam wzmacniacz i mam pytania odnośnie podłączenia przewodu PE:

1) We wzmacniaczu mam filtr przeciwzakłóceniowy zintegrowany z gniazdem typu komputerowego. Ramę wzmacniacza stanowią kątowniki aluminiowe, panel też z aluminium. Jeżeli teraz podłączę obudowę filtra z obudową wzmaka, to czy w przypadku podłączenia wzmacniacza do gniazda bez bolca istnieje jakieś zagrożenie? W filtrze są kondensatory między L,N i obudową... więc na obudowie będę miał 115V ? Czy może zupełnie odizolować filtr od obudowy ?

2) Czy warto łączyć przewód PE z masą wzmacniacza ? W tym przypadku chodzi mi o masę zasilacza w którym masę uzyskano przez połączenie 2 mostków prostowniczych do 2 uzwojeń trafa, a nie do odczepu w trafie...

Pozdrawiam X

Reply to
xaveri

Użytkownik "xaveri" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@c35g2000hsg.googlegroups.com...

Tak. Od pojemności tych konensatorów na ile będzie to niebezpieczne.

Zastąp filtr zwykłym gniazdem. Oczywiście zakładam że cała reszta (wyłącznik sieciowy, transformator itp. ma izolację podwójną.

Jeśli masz PE to łaczysz z obudową.

Reply to
Jd.

1) Kondensatory to 0.003uF od L i od N 2) z obudową to tak, ale czy z masą w zasilaczu warto łączyć ??
Reply to
xaveri