programować AVR 3.3V aby nie przekro

Witam.

W zasadzie nie mogę się szybko doszukac informacji o tym gdziekolwiek wprost, więc pytam.

Mam AVRa zasilanego z 3.3V. Mam pod SPI podpiety układ bardzo delikatny, nie moge przekroczyć napięcia 3.3V na żadnym z pinow SPI.

Zerkalem w STK200 i ... chyba jednak nie da rady, bo standardowy STK200 zasilany z 3.3V wyrzuca na piny >3.3V (koło 4.5 na moim LPT). USBASP tez nie lepszy, musialbym dorabiać translacje napiecia na wyjściu.

Więc inaczej: czy jakis formowy programator (np. STK500) ma taką wlaśnośc że nie przekracza napięcia zadanego na wyjściu? Googluje i jakoś nie widze tej informacji. Nie chodzi mi o to że AVR może tolerowac

5V zasilany z 3.3V tylko oto że inny scalak na SPI mi nie toleruje i nie moge go przekraczać.
Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Może ISPcable III

JS

Reply to
JS

O ile dobrze widzę to bandycka cena 100zł. Pytanie czy przekracza 3.3V czy nie jeśli go z takiego napięcia zasile na wtyczce. Bo programatorów pracujących od niskich napięć jest na pęczki.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

AVR dragon

Reply to
Zbych

On ma zworkę. Jeśli jest założona, to zasilanie układu programowanego jest zwarte z zasilaniem programatora (USB). Jeśli ją zdejmiesz to bufor wyjściowy programatora jest zasilany z układu programowanego. pzdr JS

Reply to
JS

Czy ten bufor nie ma tendencji do "przeciekania" (od strony komputera do układu) napięc wiekszych do dostarczonych?

Reply to
Sebastian Biały

JS pisze :

Identycznie ma także AVR Box z alledrogo. (cena jeszcze wyższa)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

E tam, tu cena jest kosmiczna jak na programator a reszta ficzerów nie ma znaczenia.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Mam na biurku taki programator, ale to samoróbka na CPLD XC3032XL ;)... niestety, mam w plikach mały bałagan i schematu szybko nie znajdę, z resztą nie interesuje Cię pewnie robienie tego "od podstaw" ;)... Pytanie jest takie - na ile ten układ jest delikatny?? Nie ma żadnych diod zabezpieczających itp?? W sumie jeśli masz STK200 z rezystorami, to razem z tymi diodami powinny one fajnie ograniczyć napięcie... nawet diody w AVRze (jeśli AVR jest drutem połączony z układem) ograniczą Ci to napięcie, fakt, że do VCC + coś.... Ale może dolutować jakieś zenerki, coś... Wiele układów wykorzystuje taką "translację poziomów" ;) i działa!! Ewentualnie pomyśl nad zrobieniem prostej przejściówki z jakiś dedykowanym translatorem - zrobiłbyś ją w 15 minut na kawałku płytki uniwersalnej... Powinno działać i być dobrym wyjściem, jeśli szukasz czegoś taniego ;)... Chyba, że źle Cię zrozumiałem i szukasz czegoś gotowego i pewnego, a cena nie gra roli - w takim razie przepraszam...

PS A programowanie przez JTAG albo UART (Bootloader) nie wchodzi w rachubę??!! To by rozwiązało problem... Wiem, że Bootloader trzeba wgrać, ale to jest jednorazowa operacja, więc można stosować półśrodki ;)...

Reply to
Konop

kiedys zmontowalem programator isp na 74lvc245 (octal bus transceiver with direction pin with 5-volt tolerant inputs/outputs) ale nie pamietam juz jak to sie sprawowalo.

:D

Nie wiem. Ale po podpieciu programatora STK200 scalak z 1mA zaczyna ssać

100mA. Potem to samo z inną sztuką przy innym programatorze (usbasp). Scalak to 23k256.

No właśnie nie wiem dlaczego tak się dzieje. Podpinałem pod spi różne cuda i nic się nie działo, a tu jakiś taki niefajny efekt. Scalak pada trwale.

No ja pytam bardziej globalnie - który progrmator ma takie ficzery. Bo idealnie by mi pasowalo wziąśc jakąść izolację optyczną. Zwykłe bufory przeciekają.

Nie mam w nim JTAG.

Chodzi mi o rozwiązanie na przyszłość. W tym przypadku sobie już poradziłem inaczej (montując rezystory na liniach programatora) i działa, ale nie mogę programować na najwiekszych prędkościach, rozwiazanie jest nieakceptowalne.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Klon USBasp z porządnym buforem:

Elektrolot

Ze zworką na złączu wyjściowym są poziomy 0-5V, bez zwory na wszystkich pinach łącznie z VCC jest dokładnie 0.00 (mierzone voltmiarką w stanie statycznym).

JS

Reply to
JS

To do zwykłego programatora dołóż trzy tranzystory w układzie WB + 6 rezystorów. Za 1zł będziesz miał konwerter napięcia.

Reply to
Zbych

Wiesz, ja wiem. Ale po prostu zastanawiam sie czy jakiś _fabryczny_ programator ma takie ficzery. Po raz pierwszy spotkalem się z brakiem tolerancji w ukladzie na >4V skutkującym trwałym uszkodzeniem. Być może prodenci programaotrow na razie problemu nie widzą, bo większość scalaków toleruje takie traktowanie.

Reply to
Sebastian Biały

ADuM1401 ?? Nie pamiętam obecnie jakie napięcia akceptuje (ja go używałem na 3V, do 5V też powinien chodzić) właśnie do izolowanie SPI (w nieco innym celu niż Ty...). Trochę armata na wróbla (wyciąga 10Mbit chyba, izolacja, której do końca nie potrzebujesz ;)), ale może to nie będzie zły pomysł??

Hmmm, a jakie rezystory?? Ja zawsze jakieś rezystory miałem, fakt, nie zawsze wychodzą pełne prędkości... pytanie, gdzie masz te rezystancje - w programatorze, czy przy uC?? Jak długi kabel?? Może eksperymentując dojdziesz do jakiegoś lepszego rozwiązania ;)...

Reply to
Konop

Witam, w takiej sytuacji zdecydowanie polecam optoizolację :

łpracuje z dowolnym programatorkiem ISP i nie ma możliwości żeby "przeciekło" 5V.

Pozdrawiam.

Reply to
raf

W dniu 2010-02-20 03:45, Q pisze:

Potwierdzam, potrzebny jest bufor "5V tollerant". W zależności od schematu kabla będzie to 74LVC244 albo 74LVC245 (LVC to oznaczenie Texas Instruments, inni producenci mają to np. jako LVX).

Reply to
Adam Dybkowski