Program telewizyjny SONDA - znów na waszych monitorach i...

Nowe odcinki kultowego programu telewizyjnego SONDa

+apel do TVP o "uwolnienie" tego wspanialego programu z niedostepnych archiwow TVP:

Zapraszam do odwiedzenia strony:

Tomasz Kartowski

Użytkownik "Tomasz Kartowski" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dncqpe$fat$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

:((

Przykro nam, strona chwilowo nie działa z powodu przekroczenia godzinnego limitu transferu.

Reply to
Barman

Powitanko,

Wielkie dzieki, dobra robota:-)

Nie wroze sukcesow, probowalem:-(

To nienajszczesliwsze miejsce na umieszczenie strony (limit), moze jakis mirror? BTW maile z adresu na tej stronie odbierasz? Bo warto...

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Ale to nie leży w gestii TVP tylko spadkobierców Kamińskiego i Kurka - to oni zablokowali emisję i to do nich trzeba apelować.

Powitanko,

No ale TVP moglaby wydac na DVD 119 odcinkow (tyle ocalalo w archiwum) skoro mozna przyjsc i przegrac (niestety tylko na vhs i za cene 400-500 zl za godzine).

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Jest strasznie mało źródeł na eMule - sam udostępniam 31 odcinków i wciąż dochodzą nowe :)

Reply to
Tomasz Maciąg

A w sumie to jaki jest/byl podzial praw autorskich ze zablokowali emisje ? Czy TVP nie ma calkowitych praw majatkowych, lub chociaz do emisji ?

Bez względu na prawa majątkowe - pozostają osobiste, niezbywalne prawa autorskie. W tym prawo decyzji o publikacji dzieła. O ile przed wejściem w życie prawa autorskiego TVP zablokowała emisję z szacunku dla rodzin, to po wejściu PA już nie moga nic zrobić.

dzisiejszy mirror:

pozdr GREGOR

Reply to
GREGOR

Hm, czytam to PA, czytam i nic nie rozumiem :-) Ale tak mi wychodzi ze

- prawa osobiste nie podlegaja dziedziczeniu [chyba]

- tworca mial prawo decydowania o _pierwszym_ udostepnieniu,

- ma prawo do nadzoru nad sposobem korzystania .. czyli nie bardzo wiadomo do czego dokladnie.

A w ogole to dziwne mi sie wydaje zeby pracownik na etacie mogl zablokowac korzystanie ze swojej pracy pracodawcy.

Nie byłbym taki pewny.

Choćby właśnie do blokowania emisji...

_Autor_ ma prawo do decyzji w sprawie _swojego_ utworu. I to jest chyba jedyny punkt, w którym dano prawa autorowi. Bo czytając ustawę odnosi się wrażenie, że traktuje o prawach producenta a nie autora.

Co do blokowania - jest słuszne. To autor musi mieć możliwość zdecydowania, czy jego utwór jest skończony i czy nadaje się do publikacji/wykorzystania.

Kultowego i jednocześnie mocno już przestarzałego... :-(

W sumie to dosyć ciekawe że nikt nie podjął się obecnie w tym skomercjalizowanym świecie TV podobnego programu popularnonaukowego traktującego o dzisiejszych nowinkach technicznych... Czyżbyśmy byli skazani już na telewizję zadowalającą gusta widzów "Idola" i Faktor strachu czy tym podobne odmóżdzające szmiry z pseudorozrywki? Czy w ogóle ktoś zna jakiś program w TV nadający się do ogladania przez kogoś kto ma inteligencję ciut większą choć niż inteligencja szympansa ? Ja nie zauważyłem... :-(

To samo niestety dotyczy miesięczników takich jak "Problemy" opisujacych ówczesne problemy nauki - umarło śmiercią naturalną! Ekonomia wolnorynkowa jest dosyć brutalna, gdzie durna większość decyduje portfelem o durności mediów... przykre. Przykre, bo garstka mądrzejszych nie utrzyma programu TV ani meisięcznika z prawdziwego zdarzenia... nakład bliski zeru.

Reply to
Pszemol

Ja tez nie. Ale:

-nic nie pisza ani dziedziczeniu ani o spadkobiercach,

-w koncu sa "osobiste".

Wcale nie jestem taki przekonany. Ustawa pisze raczej o przerobkach, ze maja byc darmowe, i ze autor ma na nie okreslony czas.

No to takie prawo mu dano - do _pierwszej_ emisji. A tu mowa o odcinkach Sondy juz wyemitowanych [choc moze kilka niedokonczonych tez jest].

A tak sobie czytam .. projekt np plytki drukowanej czy samochodu podpada pod prawo autorskie ? Dla programistow sa specjalne przepisy, wczytywac mi sie nie chce .. ale to tak troche dziwne by bylo gdyby pracownik mogl zatrzymac fabryke .. choc z drugiej stron on najlepiej wie czy z tego jakiegos nieszczescia nie bedzie.

A co to - w amerykanskiej kablowce nie nadaja Discovery ? :-)

Miałem na myśli głównie polską telewizję nawiązując do Sondy... Discovery to program zagraniczny, niepolski i na kablówce. Lecą tam głównie powtórki, tak samo jak na History channel i wielu innych takich.

Czy w ogóle ostatnio telewizja polska może pochwalić się jakaś swoją produkcją czy wszystko co nadaje to licencyjne programy takie jak Koło Fortuny, Idol, Milioner itp ? A może sławna Sonda to też był program na licencji ?? :-)

Reply to
Pszemol

No to sa takie. Kwant, Laboratorium, Symulator Faktu.

Tylko godziny emisji widac jakie .. w sam raz dla ucznow w zasadzie, rodzice widac wola telenowele :-)

No wiesz - nowe czasy - zamiast pilnowac czy producenci dobrze wydaja telewizyjne pieniadze, to prosciej niech pojda na swoje a TV bedzie kupowala gotowe programy.

Hm .. przeciez wiekszosc materialow filmowych w Sondzie to byly produkcje zagraniczne. Musial ktos tam na zachodzie nakrecic te filmiki - w jakims celu zapewne. A zaloze sie ze celem byly programy Sondo-podobne.

Projekt plastyczny nadwozia? Podpada. Tworca jednak na ogol jest jedynie posiadaczem autorskich praw niematerialnych - czyli do momnetu przekazania zleceniodawcy moze zmieniac albo w ogole nie pokazac (najwyzej forsy nie dostanie albo odszkodowanie wynikle z umowy zaplaci na dokladke), jak juz pusci - co najwyzej moze zadac zeby sie szwagier zleceniodawcy zamiast niego pod dzielem nie podpisywal.

W przypadku "Sondy" sadze ze prawa materialne naleza do TVP.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

A nie - calosci. Tzn mechaniki tez. Ustawa w zasadzie nie wyklucza. Dlaczego ksztalt maski jest lepszy od schematu instalacji elektrycznej ?

A jak pracuje na etacie plastyka ?

No i tu wchodzi kwestia nadzoru nad dzielem - czy zleceniodawca moze cos zmienic w projekcie ? A jak zmieni drobiazg to kto sie powinien podpisac ?

No i jeszcze drobiazg z filmiku o powstawaniu Lotusa Elise: plastyk zaprojektowal ksztalt, za model zabral sie aerodynamik. Tu troche plasteliny dokleil [a propos - co to jest plastelina ?], tam cos doszlifowal - jest dobrze. Zobaczyl to plastyk .. "cos pan zrobil z moim pieknym projektem !!! Przeciez to tak nie moze wygladac". Nawet padl argument ostateteczny "moj projekt jest zatwierdzony przez zarzad" :-)

No wlasnie. Dlatego troche mnie to dziwi.

Pszemol napisał(a):

Może są tu czytelnicy "Młodego Technika" czy Radioelektronika" ale chodzi mi o pierwotną postać tych pism, (Roland Wacławek, Grzegorz Zalot, etc) Chyba jednak pewna epoka się skończyła i mnie jej trochę szkoda Romek

Reply to
RR

Ja mam Romku kilkadziesiąt roczników Młodego Technika i Radioelektronika, Audio Video, potem Praktycznego Elektronika i wiele innych gazet z lat 60-80. Kupowałem na giełdzie książkowej i kolekcjonowałem rocznikami - pochłaniałem treść jak gąbka... Rzeczywiście epoka ta się skończyła.

Reply to
Pszemol