Kompatybilność baterii komórkowych

Czołem. Mam nadzieję że nie pogonicie mnie na inną grupę, tylko udzielicie fachowej porady. W telefonie Myphone 1045 spuchła była bateria z wyraźnym spadkiem pojemności. Zgon, ze starości. W niedzielę raczej trudno znaleźć coś na zamianę, ale okazało się że będąca w zasięgu, a zbędna bateria Nokia BL-5c wygląda identycznie:

to znaczy wymiary te same, te same wycięcia, nieco wyższa pojemność.

Wsadziłem BL-5c do Myphone który wstał od pierwszego kopa. Próba ładowania wypadła pomyślnie i zakończyła się typowym komunikatem o naładowaniu. Jest sens/potrzeba szukać typowej baterii ? Telefon dla emeryta, pożądana niezawodność.

Reply to
PeJot

Sprawdź rezystancję obu baterii na środkowym pinie względem masy.

Powinno być 82kOhm. Jesli tyle samo miała z MyPhone to zamieniaj. Jeśli nie, to niekoniecznie będzie ładowana do końca jak powinna. Niestety trzeba eksperymentować, ponadto MyPhone może być jednym z tych telefonów które mają w nosie ta rezystancję ;)

GoClever Quantum 400 Lite ma dokładnie taki sam problem i rozwiązanie: pasują do niego baterie nokii choć niestety sa krótsze. Ale w jego przypadku niestety nie ładuja do końca, wlasnie z powodu rezystancji gnd-bsi.

Reply to
Sebastian Biały

BL-5c, inny egzemplarz: 81.8 k Myphone MP-S-A, ta spuchnięta: 67.4 k

Wniosek - zamawiać czy nie *nową* MP-S-A ? Parametrów tej baterii nie znaleziono. Ta rezystancja za co odpowiada ?

Reply to
PeJot

Close enough ;)

Nikt tego do końca nie wie, teoretycznie bateria zgłasza w ten sposób swoja pojemność i być może inne cechy. Ale to zalezy od producenta i ogólnie nie wiadomoco ma MyPhone. Wsadź i eksperymentalnie pomierz do jakiego napięcia naładuje i do jakiego rozładuje.

Reply to
Sebastian Biały

Tu masz odpowiedź dla Nokii:

Sebastian Biały

Przed przełożeniem BL-5c do Myphone była ona naładowana w 100% w Nokii. Ładowanie w Myphone trwało może z 15 minut i zakończyło się typowo. Powtórne podłączenie ładowarki zakończyło się komunikatem "Bateria naładowana". Poza tym nie mam za bardzo możliwości na eksperymenty. Ten telefon musi pracować, a nauczenie osoby 70+ obsługi innego telefonu niekoniecznie musi przynieść pozytywne rezultaty.

Reply to
PeJot

W dniu 2017-07-16 o 20:48, PeJot pisze:

BTW: dokonałem sekcji zwłok kontrolera baterii Myphone MP-S-A. Napis na PCB:

XHY-WT-*BL5C*

Przypadek, czy to oznaczenie samego akumulatora ?

Reply to
PeJot

Cytat z Notes:

It is because when the battery is being removed when the phone is turned on, the BSI circuit interrupts first, which tells the processor to shut down all communication to prevent damage.

Ze co? Jeśli bateria jest wyjęta gdy telefon jest włączony to telefon zdechnie... więc z czego ten procesor jest zasilany, że ma zrobić shutdown?

Reply to
Marek

A czytałeś tekst, który wkleiłeś? Jak BSI się rozłącza, to zasilanie nadal jest podłączona. Niezależnie od tego, jak szybką masz rękę i jak gwałtownie wyciągasz baterię, procesor jest szybszy i zdąży zrobić swoje pomiędzy urwaniem sygnału z BSI a urwaniem samego napięcia.

Techniczne jest to zapewne realizowane metodą "jedną nóżkę bardziej", w tym przypadku "bardziej krótką" :-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Idź pytaj MyPhone co mieli na myśli ;) Swoją droga jestem ciekaw ile myśli technicznej jest tam lokalnej a ile wyklikania checkboxów w chińskim folderze reklamowym fabryki.

Przydala by się ISO żeby raz a dobrze okreslono geometrię kilku modeli baterii i protokołów, w końcu róznice sa syboliczne ale istotne. A tak sam się musiałem pozbyć dobrego telefonu z powodu braku zamiennika akku.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okg981$a73$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Z ciekawosci mozesz sprawdzic co jest na 3-cim pinie - czy taki sam termistor, ewentualnie jakims programem temperature baterii odczytac.

IMO - jesli pasuje, to prawdopodobnie uzyli BL-5C bez zmian, i bardzo dobrze, bo szeroki wybor nastepnikow.

Nokia juz chyba baterii nie robi/firmuje ? Szkoda, bo jakosciowo znakomite byly. Ktos wie jakie ogniwa kupowala ?

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okgabh$b4u$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Nokia ma kilka rozmiarow baterii - moze ktoras pasuje na dlugosc ?

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okgdkr$e6m$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... W dniu 2017-07-16 o 20:48, PeJot pisze:

Przypadek raczej nie :-)

Natomiast z ciekawostek - w malych GPS byla popularna bateria HXE-W01 Kompatybilna, przynajmniej wymiarami, z ktoras z nokii BL-x.

XHY HXE ... przypadek, czy ciag dalszy ?

Ale raczej nie ma krotszej, choc musialbym sie tym sprezynkom przyjrzec - moze ten milimetr roznicy byl, a nie skojarzylem po co.

Ale telefony tak maja - bez baterii nie chca dzialac.

Opisywalem kiedys Siemensa C45. Seria 35 miala dwie wersje - Nicd/MH i li-ion. Telefon je rozroznial po termistorze - NiMH mialy termistor, li-ion nie mialy. Seria 45 byla juz chyba sprzedawa tylko z li-ion.

No i kiedys kupuje druga baterie, dziala, laduje ... laduje sie ... a rano telefon wylaczony. Wlaczam ... ok, dziala. Kolejne ladowanie .. znow wylaczony. Cos mnie tknelo, mierze opor - jest termistor. Zakleilem styl tasma i telefon sprawny.

Li-ion telefon ladowal do 4.2V. Ni-MH wiecej - przy 4.4 odzywalo sie zabezpieczenie w baterii i ja wylaczalo. Telefon w tym momencie tez sie wylaczal. Co jest dosc ciekawe - jak to zrobili ?

Nawiasem mowiac, ze dwa lata pozniej kupuje kolejna baterie do C45 ... i ten sam problem. Co za czort - fabryka ciagle ten sam bubel robi, czy nabywcy sie wylaczaniem nie przejmuja ? A moze wywalaja takie baterie i kupuja kolejne ?

Na chinskie oszczednosci tym razem nie ma co narzekac - niepotrzebny termistor to koszty :-)

Tutaj tak nie ma, to nie ten przypadek.Nie ma możliwości aby zdążyć z shutdown, który trwa grube sekundy. Układy z jedną nóżką bardziej to mikrosekundy.

Reply to
Marek

Sprawdziłem wszystkie jakie znalazłem. Nie, pasują na szerokość ale nie na długość.

Sprawy nie ma bo telefon i tak nie jest juz przeze mnie używany. Ale szkoda że GoClever/MyPhone i inni "zamawiacze w chinach" tak wypinają sie na userów. Na tym ciezko budować markę, chyba że śmieciową.

Reply to
Sebastian Biały

Ze zostawili szerokosc, to jest w miare rozsadne - jest gotowa fabryka, ktora robi "pole stykowe" baterii, uklad zabezpieczajacy, gniazdo do telefonow itp. Ze dlugosc zmienic latwo ... no, moze nie tak calkiem latwo, cholera wie jak to robia i co trzeba zmienic, zeby wyszla pare mm dluzsza.

No i ciekaw jestem - olewaja klienta cieplym moczem lub/i chca zarobic na bateriach ze dali inna, czy jednak uzyli standardowej od Nokii, tylko po prostu jej nie znalazles ...

Są ładowarki zewnętrzne majace tylko dwa piny - plus i minus (a ładowarki "uniwersalne" maja te piny ruchome). Co o takim ładowaniu myśleć?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Działa. Baterie od zawsze mają dwa terminale i dajemy radę.

Reply to
Sebastian Biały