kodowanie przesyłanego sygnału AV

Przesyłamy sygnał AV (obraz i dźwięk) kamerą bezprzewodową (z mikrofonem) z miejsca A do miejsca B na odległość około 200 metrów. Jak skutecznie zakodować ten sygnał, żeby przypadkowy amator skanowania nie mógł sobie oglądać i słuchać tego co tam idzie? No i oczywiście, żeby zbyt łatwo nie odkodował sobie tego sygnału. Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie kodowanie analogowe - tam gdzie jest zamontowana kamera bezprzewodowa nie ma zbyt wiele miejsca na wstawianie dużych urządzeń kodujących. Na jakiej częstotliwości warto transmitować taki sygnał? 1,2 GHz, 2,4 GHz czy może

5,8 GHz? Wszystkie sugestie, w tym te teoretyczne, mile widziane.
Reply to
Michwelt

Najprościej chyba tak jak to dawniej (?) było z płatnymi kanałami telewizyjnymi - zmodyfikować sygnał synchronizacji poziomej. Na przykład odwracając jego polaryzację co drugą linię, czy według jakiegoś bardziej wyszukanego algorytmu. Jest to w miarę proste do odkodowania, ale amatorzy skanowania raczej nie będą ingerować w posiadane urządzenia, a na urządzeniach niezmodyfikowanych raczej tego nie odbiorą. Gorzej natomiast z dźwiękiem, nie wiem, czy jest jakaś skuteczna i prosta metoda. Może zrobić coś jak sygnał stereo (można by wtedy użyć gotowych dekoderów w odbiorniku), zamiast normalnego sygnału nadawać pilota + sygnał z modulacją DSBSC, tak żeby bez synchronizacji z pilotem nie dało go się poprawnie zdekodować, większość fabrycznych urządzeń w ogóle nie ma możliwości odbioru takiego sygnału. Jeżeli Ci bardzo zależy, to chyba pozostaje tylko transmisja cyfrowa, urządzenia nie są duże, ale są drogie.

Reply to
shogoonn

Michwelt pisze:

Zmienić kamerę na IP WiFi, obsługującą koniecznie jakiś bardziej wyszukany algorytm szyfrowania (ot choćby WPA2). Nikt nie podsłucha a po drugiej stronie możesz mieć zwykły tani (100 zł?) accesspoint WiFi albo komputer z donglem WiFi USB. 200m bez problemu do osiągnięcia na lepszych antenach.

Reply to
Adam Dybkowski

Michwelt pisze:

a moze 2 bardzo waskie anteny kierunkowe?? jak uda ci sie wypromieniowac bardzo waska wizke to raczej nikt ci sie w nia nie wstrzeli

Reply to
Raven

Raven zasugerował:

Rozważmy dwa idealnie sferyczne konie poruszające się ruchem harmonicznym w próżni...

Reply to
Jarosław Sokołowski

jak bedziesz szedl je kupic, to wez dla mnie szpule nierozciagliwego sznurka, niewazkie bloczki i idealnie gladka rownie pochyla, dobrze?

Reply to
Marek Lewandowski

Ale jeśli to jest 200 metrów, to zamiast radiem, możnaby puszczać sygnał podczerwienią. Np. zmodulować sygnał FM i w formie impulsu podczerwieni przesyłać tylko szczyt sinusoidy, tak jak w laserdiskach to było zrobione. Pierwsze primo, skanerem radiowym się tego nie odbierze, no chyba, że nadajnik podczerwieni będzie cholernie siał zakłóceniami. Po drugie, ponieważ częstotliwość modulacji nie będzie znana, złamanie tego systemu będzie trudne, zwłaszcza, że ktoś będzie musiał fizycznie łapać tą podczerwień. Tu już da się ograniczyć kąt promieniowania za pomocą optyki, albo nawet dać laser IR.

Pan Marek Lewandowski złożył zamówienie:

To ja też poproszę. Tylko żeby ten sznurek był nieskończenie cienki, bo chcę go wykorzystać w powietrzu, a nie w próżni.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia Wed, 24 Sep 2008 10:35:50 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Dzięki za sugestie (Tobie i innym). Niestety kamera IP WiFi odpada ze względu na wielkość. Podobnie jak podczerwień: urządzenia "nie widzą" się, jest między nimi kilka ścian, dlatego pisałem o doborze odpowiedniej częstotliwości transmisji (chyba 5.8 GHz jest optymalna).

Twój pomysł, żeby puszczać to jak dawne analogowe kanały kodowane jest całkiem ciekawy. Nawet jedna z osób z tego projektu proponowała zmodyfikować stary dekoder Videocryptu :) A z tymi urządzeniami cyfrowymi to co miałeś konkretnie na myśli? Piszesz, że są drogie... Ciekaw jestem o jakim rzędzie wielkości ceny mówimy.

Reply to
Michwelt