kondensatorów ceramicznych SMD

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o I RMS dla kondensatorów ceramicznych KEMET.

Dokładnie chodzi mi o ten C1210C225K1RAC (TME). Za cholerę w żadnym katalogu nie ma tego.

Może jest jakiś ogólna choćby "zakres" dla X7R ?

Taki np. TDK podaje dla swoich multilayer ceramic (czyli jakby to samo) , powiedzmy dla C3216X7R2A105M , że I RMS = 9 A.

Czy to jest tak, że generalnie wielowarstwowe ceramiczne mają spory prąd I RMS ?

Wystarczy mi, jak ten C1210C225K1RAC będzie miał z 600mA... Ale cholera że go wie ??

Potrzebny mi jakiś low ESR, tak 2.2uf - 10uF, na 100, z I RMS > 0.6A

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:joho2j$1b$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Wydaje mi się (intuicja nie podparta wiedzą), że w przypadku ceramicznych jedynym istotnym parametrem decydującym o IRMS jest ilość wydzielanego ciepła i związany z tym wzrost temperatury. Mając parametry typu stratność można to jakoś oszacować a znając gabaryty można mniej więcej wiedzieć o ile K (czy C) temperatura się podniesie. Jak przyjmiesz wzrost temperatury o 10 stopni i wyjdzie Ci więcej niż potrzebujesz to chyba możesz spać spokojnie bo jest to chyba bardzo ostrożne oszacowanie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

Bo to bylo tak - dawno, dawno temu, prad byl spory, i w dodatku ograniczony czestotliwoscia, pojemnoscia i napieciem. Jak czestotliwosci i pojemnosci byly niskie, to i prad byl niski i nie bylo potrzeby go podawac.

Widac niektorzy nie zauwazyli wzrostu jednego i drugiego :-)

Ale popatrz jeszcze na parametr Dissipation Factor. Wspolczynnik strat ? Kilka procent.

Jak mamy 0.6A i 100V, czyli 60W mocy biernej, to kilka % od tego spali malutki element SMD. Juz slyszalem o takich co przetopili trymery w filtrach antenowych :-)

Przy okazji - strasznie wysoki ten DF. I nie wiadomo co mu szkodzi bardziej - prad czy napiecie.

J.F

W dniu 2012-05-11 02:54, sundayman pisze:

A to czytałeś?

I to:

Bo ten temat też mnie interesował, ale oba linki z pierwszej strony guglarki ;)

Być może jednak potrzebujesz jednak odrobinę większe kondensatory. Ja w "trudne miejsca" daję jednak trochę inne (włącznie z np X2/Y2).

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

a nie , a ciekawe. Dzięki.

to jest kondensator na wejściu przetwornicy. "Oryginalnie" jest właśnie TDK.

Reply to
sundayman