Głośność mierników uniwersalnych - na

Witam Was,

Do utworzenia niniejszego wątku skłonił mnie mój miernik UNI-T UT71-D oraz jeszcze jeden UT-602. Właśnie przed chwilą rozebrałem ten pierwszy aby dodać w szereg z buzzerem rezystor 22k. Piszczał jak opętany. Nie dosyć, że ranił moje uszy, to również budził kota, który przybiegał z piętra poniżej aby zobaczyć co się dzieje :-D (to nie żart)

Czy również odnosicie wrażenie, że głośność mierników uniwersalnych jest przesadzona? Mam nadzieję, że tak, gdyż w przeciwnym razie będę musiał się udać do psychologa :-D

Reply to
Marek S

W dniu 2017-07-09 o 01:50, Marek S pisze:

Też to zauważyłem. Być może głośność jest dobierana tak, żeby elektryk wykonujący pomiary w pomieszczeniu z pracującą przetwornicą wirującą był w stanie usłyszeć buzzer.

Ale drugie wyjaśnienie jest takie, że po prostu tak jest taniej: buzzery fabrycznie są głośne, a rezystor kosztuje :D

A psy i koty są raczej bardziej niż człowiek wrażliwe na wysokie tony, znajomy nie może wozić psa nowszymi wagonami kolejowymi z przetwornicą impulsową 3kV/n.n. Ja stojąc na peronie słyszę te przetwornicę, w środku już nie, a pies znajomego nawet w środku wył i chciał uciekać. Natomiast w starych wagonach, tych z przerośniętym dynamem rowerowym, pies był spokojny.

Reply to
SnCu

Niekoniecznie przetwornica, otwarta przestrzeń, duża hala z pewnym poziomem hałasu...

Czestotliwość pracy tejże?

:-)

WW

Problem w tym że 99.9% zastosowań multimetru takiego jak UT71 nie ma absolutnie żadnego związku z elektryka. Co prawda sam widzialem jak jakiś Kaziu w berecie z antenka skakał po budowie z Sanwa 5000, ale to przypadek tego promila. Pozostałe przypadki to cisza i spokój. Sam zmniejszyłem głośność w moim Uni-t bo nie dawałem rady.

Co tu silić sie na wyjasnienie, chińczycy nie mają kontroli jakości innej niż "działa-nie działa" o ile w ogóle mają.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2017-07-09 o 09:39, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Słychać ją na peronie jako piszczenie. Obstawiam 10-12 kHz.

Reply to
SnCu

Użytkownik "SnCu" snipped-for-privacy@emni.ca napisał w wiadomości news:ojsst1$q6f$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

A przedziałowe przetwornice od świetlówek? Mnie też niekiedy dawały po uszach, zwłaszcza, gdy coś spsowane było, a bywało, że wyłączyć nie szło. Też stawiam na kilka(naście) kHz, choć nie pamiętam psa, który by narzekał. Czy to nie ten kaliber i głośność do strawienia?

Reply to
HF5BS

Pewnikiem mają klient zapłaci/klient nie zapłaci ;)

Reply to
Adam

Wow, to jest nas dwóch! Zawsze raźniej ;-) Kiedyś było w zwyczaju dawania w setupie urządzenia z buzzerem typu stare telefony, budziki etc "głośność: off, 1, 2, 3". Zapewne w imię upraszczania życia oraz ogólnego spadku IQ społeczeństwa ograniczono się do on/off :-)

Oni nawet poszli dalej z tym schematem. Zdarzyło mi się na eBay kupić całkiem drogi przedmiot od Chińczyka parę razy. No i w dwóch przypadkach było "nie działa" lub "zepsuło się". Reklamacja polegała na zrobieniu zdjęcia, wysłaniu go wraz z opisem i dostaniu kasy lub rekompensaty jeśli sam naprawiłem. Zero odsyłania itp. Może warto aby teraz wszystko się zepsuło, co do tej pory kupiłem? :-D

Reply to
Marek S