BF999 - zamiennik

Witam,

Dnia 02-10-2006 'Andrzej Litewka' napisał(a):

W radiu 'Dragon SY-550' (2m) też takie są w odbiorniku. Nawet dwa. :)

A w tym Poltronic-u nie mają?

A tak w ogóle można robić?! Przecież MOSFET dwubramkowy to nic innego jak kaskoda FETów... Aż się boję analizy takiego układu - walka dwóch źródeł prądowych... ;)

Zapewne jakiś Miller się pojawi, bo oba będą dziwnie połączone, jakby wspólne źródło... Nie znam się, ale jak dla mnie to po prostu niepoprawne połączenie. Choć coś mi się kojarzy, że tak podłączony tranzystor gdzieś widziałem, ale to raczej nie jako wzmacniacz...

Reply to
Dykus

Użytkownik Dykus napisał:

Pewnie jako powielacz częstotliwości. W zasadzie to można podać sygnał na jedną bramkę, a drugą dać na stały potencjał regulując w ten sposób wzmocnienie.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Mozna - zazwyczaj jak sie spolaryzuje odpowiednio jedna bramke to druga dziala mosfetopodobnie :-)

J.,

Witam,

Dnia 03-10-2006 'J.F.' napisał(a):

A gdzie taki MOSFET ze zwartymi (dla w.cz.) bramkami się wykorzystuje? I jakie ma zalety nad typowym wzmacniaczem na MOSFET dwubramkowym (tzn. na G1 w.cz., a na G2 tylko napięcie stałe)? Pomijam tu to, co napisał Grzegorz K. - jako mieszacz ze zwartymi wrotami RF i LO.

To znaczy? Chodzi o to, żeby wykorzystać MOSFETa dwubramkowego jako typowego jednobramkowego? W sumie jestem ciekaw jak takie coś zrobić - wg mnie chcąc aby taki MOSFET był układem typu wspólne źródło, należało by "odciąć" drugi ("górny") tranzystor (bo to kaskoda), czyli np. zamienić go w źródło prądowe, ale tego zrobić się nie da, bo źródło drugiego ("górnego") tranzystora nie jest wyprowadzone na zewnątrz.

Reply to
Dykus