Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Re: JVC video probleem
Condensatoren in de voeding?

Sony XO-D20 stereotoren - zendergeheugen
Bij deze (niet meer recente) stereo-toren functioneert het zendergeheugen niet meer, dus de zenders moeten steeds weer opnieuw opgezocht worden. Ik neem aan dat een geheugen-batterij vervangen dient...
2
2

Re: Vraag regelbare voeding.
gij begrijp mij niet ik bedoel dat als je een zender aansluit en hij is niet hoogfrequent dicht dan kan er 2 dingen gebeuren of de spannig stijgt of stort in met alle gevolgen van dien die ik heb dus...

TFT: opgepast voor vliegenmeppers
Op mijn werk heb ik een mooi TFT schermpje van Compaq. De laatste tijd hebben we veel last van vliegen als het raam openstaat, dus de vliegenmepper wordt veelvuldig gebruikt. Natuurlijk gaan ze ook op...
41
41

Re: JVC videorecorder voeding stuk?
Ik heb precies hetzelfde gehad. Recorder liep jaren probleemloos totdat ik de stekker er een uit trok. Oplossing: vervang de elco's in de (schakelende)voeding. Daarna lipe hij weer als een zonnetje....
3
3

Philips chassis 2B versie 3
Hallo, Mijn Philips 2B geeft volgend symptoon moeilijke horizontale synchronisatie bij het veranderen van kanaal. Heeft iemand ervaring met dergelijke panne (spoel 5555 gekoppeld aan pin 21 van...
4
4

Re: Telnet babbelen over RS-232 poort naar microcontroller
't Begon anders al aardig te lijken op een wedstrijdje met de titel : Wie heeft het laatste woord ? Heb je nog zin om verder te spelen ? -- Evert Vrieze "Ivo Vermeulen" schreef in bericht news: nog...
1
1

Bediening Philips 21PT166B/02 en videodrivertrap
Hallo, Ik heb net een 21PT166B/02 gerepareerd, leuk ding, mooi beeld, alleen hoe programmeer ik de zenders nu zonder originele AB, er zitten 3 toetsen op het front, menu, + en -. Menu werkt voor beeld...
7
7

flashcard + microprocessor of dsp
hallo, ik zit met een probleem. voor een project wil ik een simulatie bouwen ik wil met labview programmeren, het programma op flashdisk flashdisk in hardware en dan hardware gewenste uitgangen weer...

gratis
een lading (koffer vol) electronisch stuff ( allerhande, werkend en niet werkend) op te halen, oostkust Belgiƫ. Mailtje sturen.
3
3

Re: rekenprobleem
"Joep" schreef in bericht news: Wat zijn p1 en p2 voor onderdelen?
10
10

24c02cb1
Weet iemand het verschil tussen de 24c02 en de 24c02cb1? Deze wordt gebruikt in een Sony tv kv-m1440
4
4

frequentieteller
zoek een schakeling van een frequentieteller tot max. 100 Mhz. Wilfried
15
15

Re: Packard Bell A726
Nu zit er nog bij de hstrafo, nog een soort component wat lijkt op een keramische condensator met bovenin een gleufje. Erop staat bedrukt 1,5 Kv. Weet iemand wat dit kan zijn. Ziet er verbrand uit....
4
4

Datasheet STK407-090E
Hoi, Wie kan mij helpen aan de Datasheet voor deze STK het gaat mij om de spanningen die op de Pin in/out van dit IC staan. Na deze vervangen te hebben is hij nu weer overleden. De documentatie bij...
2
2