Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

RFID-tags Gen2 tot op 66m uitleesbaar, mogelijk tientallen kilometers (was: Dit is fokking geen tievvus NIEUWS hoor, stelletje schapen ! :-))
"((((( FNn ))))))" wrote in news: Ik mis hierin de reeds bekende oplossing van het omhullen van dat soort documenten met gemetalliseerde hoesjes....dat wat bij Gen1 werkt zou toch ook bij Gen2 moeten...
9
9

Flatscreen gaat/blijft niet aan
Hello, * ik heb deze vraag elders al wel eens eerder gesteld, maar ik probeer het mog een keer. Ik heb hier een flatscreen beeldscherm, Philips LS170E01 , en dat gaat niet aan, of blijft niet aan...
19
19

Halogeen dimmer stuk, wie weet raad?
Goedendag elektrotechnische mensen... Ik heb een vraag. Ik heb een mooie halogeenlamp met een dimmer. Helaas is de dimmer stuk en ik weet niet goed wat er precies stuk kan zijn. Op de dimmer zelf zit...
12
12

Philips monitor 150P
Hallo, Ik heb een werkende Philips monitor 150P gekregen. Wat mij opvalt is dat het beeld niet echt scherp te krijgen is. Bij een vertikale kijkhoek van zo'n -20 graden (ik kijk dan schuin onder tegen...
12
12

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk31
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

NAD C352 poweruitgang met *twee* stekers i.p.v. drie?
Hallo, Bij mijn weten is het normaal zo dat als je een apparaat hebt dat via het gebruikelijke model voedingskabel -met 3 sleuven, waarvan 1 voor randaarde- met de wandcontactdoos is verbonden, dat de...
5
5

printer
Hoe kan ik met de Canon MP540 zwart wit printen zonder dat de kleuren gebruikt worden. Hij staat op grijs tinten en toch worde de kleuren gebruikt. Bedankt alvast Johan
17
17

Tuinlampjes
Hoi, Ik heb laatst van de blokker hele goedkope tuinlapmjes gekocht, met zonnecelletje en een ledje erin. Werkt op zich beter dan ik had kunnen verwachten voor dat geld maar ik vind toch dat ze iets...
4
4

Waar vind je in de EU dit soort litz wire??
Vooral de 40/44SPSN wordt gebruikt door de ultralightdx groep op yahoo, of Nu heb ik zo'n UL-DX antenne voor de AM, en ... helaas, die doet het veel beter dan een exemplaar die samen met een AM...
1
1

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk30
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Afstandbediening COM 3994
Hallo, Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de afstandbediening "COM 3994" kan programmeren? Deze heb ik als vervanger voor de originele afstandbediening voor mijn "Philips" sateliet-set...
2
2

Temperatuur NiMh AA's
Hoi, Ik heb een battery-pack voorzien van 5 (nieuwe) AA NiMh cellen van 2300 mAh. Oorspronkelijk was de capaciteit 1200 mAh en met de bijbehorende lader, 1,3 A bij 10 V, werd het battery-pack nooit...
12
12

de elektor dsp radio
Dat die silabs chip goed is op fm, klopt: Maar, moet je deze radio zo in je broek steken?? Of zit daar een doosje rond??

Condensator van een netspanningsstabilisator
Ik heb hier een MCB Reguvolt netspanningsstabilisator (250VA) van het ferroresonante type waarvan de condensator (20µF) defekt is. Een vervangende wisselspannings condensator b.v. een Epcos...
1
1

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk29