Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

kun je wasmachine resetten?
Het programma van mijn wasmachine is in de war. Kan ik een algemene reset geven? Het is een candy.
16
16

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: mei 2013]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Bedrijfsurenteller.
Hallo, Ik ben op zoek naar een bedrijfsuren teller die ik zo in een WCD kan steken, en daar dan de stekker van een apparaat in kan steken, weet iemand hier oid uberhaupt bestaat, en zoja waar dat te...
3
3

De opvolger van de 2N3055 ?
Vroeger had je de transistor de taaie power 2N3055. Is daar ondertussen een betere en een goedkope opvolger voor ?
13
13

Microfoonversterker Electuur januari 1998
In januari 1998 stond er een microfoonversterker voor geluidskaarten in Electuur, met een enkel 4-voudig IC. Welk IC werd daar gebruikt? Mat Nieuwenhoven
2
2

Een nettrafo aansturen met twee aansluitingen ?
Van 12v naar 220v wissel. Bij inverter trafo's zie je vaak twee transistors aan de ingang en een nul aftakking. Wat als die trafo geen nul aftakking heeft ? Kan die schakeling dan nog ?
17
17

TV signaal versterker
Bij UPC kanaal 999 kun je je TV signaal testen. De twee digitale tv's in huis scoorden beide vaak slecht. Vandaar dat ik nu een antenneversterker heb besteld, nl. de Hirschmann GHV41M, huisversterker...
22
22

diode BY 126 in Philips 790 toestel
In een P790 tuner versterker gaat een diode "BY 126" (groen) roken. Vervangen door ?? -- -- What's on Shortwave guide: choose an hour, go! 700+ Radio Stations on SW 300+ languages on SW
4
4

Diode
Hallo ik heb tijdens een reparatie van een relais voor de toevoer van brandstof in een oude Mercedes twee kapotte diodes gevonden . Deze hebben het opschrift 7P7 ZY 100 en 7PN ZY 33 .Wie weet wat voor...
18
18

Probleem met Samsung minitor
Hallo, Ik heb een monitor merk Samsung en type lc23a750. Op mijn pc draai ik Win XP home. Gisteravond laat speelde ik een standaard spelletje van windows, Patience, toen opeens onderin mijn beeld een...
14
14

welke netwerkcamera
Wie kan mij adviseren? Ik ben op zoek naar een camera waarmee ik mijn huis en tuin in de gaten kan houden. Wensen: - te verbinden met mijn modem router - de beelden die de camera maakt op afstand af...
101
101

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: april 2013]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Een delay tijd inbouwen van enkele u secs.
Voor een blokgolf sturing heb ik Q en -Q in gebruik maar ze mogen elkaar net niet overlappen. Heeft iemand een truukje om een lijn een u-sec of wat te vertragen ? De gebruikte frequenties liggen onder...
18
18

voor diegenen die electiisch scheren
Ben toe aan een nieuw scheerapparaat. Altijd phlips gehad maar mesjes zijn even duur als een nieuwe. Heeft iemand ervaring met een ander merk die ook glad scheert? Alvast bedankt voor de tips.
15
15

Koptelefoon probleem
Hallo, Mijn zoon heeft problemen met zijn koptelefoon voor de mp3 speler. Bas was plotseling verdwenen. Kwam weer terug als hij de plug een stukje terug trok. Vanavond andere plug aan de koptelefoon...
3
3