Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

FM Radio
Al een tijd zoek ik naar een draagbare radio die de volgende specificaties moet hebben: 1. Grootte ongeveer 30x20 cm . Dit ivm de geluidskwaliteit. 2. FM ontvangst. Dit moet heel goed zijn, beter dan...
15
15

weet iemand wat dit is?
Ik vond dit eh... dinges.. in een rommelkist. Maar geen clue wat het is, of waar het ooit voor gebruikt is. Iemand hier? In het glazen buisje zit een kwikdruppel.
29
29

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: december 2013]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Antenne monteren aan WiFi dongle
Hallo, Ik heb in mijn Philips tv een WiFI USB dongle zitten, maar de ontvangst is niet al te best. Helaas is dat een speciaal Philips WiFi stickje (een gewone WiFi stick werkt niet) anders zou ik voor...
7
7

pinout voor een datakabel voor mijn multimeter dynatek 6080RS
weet iemand hoe de aansluitingen voor een datakabeltje voor mijn Dynatek 6080RS

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: november 2013]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Hoe kom ik aan een video versterker ?
Voor videoband naar dvd disc zoek ik een videoversterkertje die ook wat scherper kan maken. Is hier een bouwpaketje voor ? Dat zou fijn zijn.
15
15

Braun tandenborstel: waar zit de timer?
Hallo, De NiCd batterij van mijn elektrische tandenborstel is niet meer al te best (Braun 3708), ik ga hem maar eens vervangen. Nu hij open is, vraag ik me af hoe hij dat doet met na 2 minuten even...
6
6

Iemand nog een adres voor BYP57-200 ?
Ik heb hier een defecte acculader, een diode BYP57-200 defect. Ik kan het ding niet bij RS of Farnell en Conrad en Reichelt vinden... Wie heeft er nog eentje? Groet, Edwin van den Oetelaar
3
3

Schaller KV18
Ik zoek het schema van een Schaller KV18 buizen versterker uit circa 1960. De amp heeft wat weggeknipte onderdelen en ik vind het moeilijk om de amp zo te maken...
2
2

FTM 11 815 en FTM 11 852 transistoren
Iemand gegevens van deze twee driepootjes?
3
3

To split or not to split? (kabel UPC)
Oude situatie: In de huiskamer komt de CAI kabel binnen en daarop zit een rijgdoos (doos 1) en vandaar gaat 10 m kabel naar een einddoos (doos 2). Alle dozen en kabels van Hirschmann. Het signaal is...
7
7

Is dit een magnetron mythe ?
Ik hoor altijd van mensen dat je een magnetron niet aan mag zetten zonder iets er in. Is dat zo ? Volgens mij maakt het geen (gehakt) bal uit.
3
3

Multicolor led
'nAvond, Schroef hier die goedkope tuinverlichting open en daar zit een led in met twee draadjes. Toch geeft dat ledje rood, blauw, groen en wat geel. Hoe werkt dat? Gr, Dirk
2
2

TOS bitrate Samsung TV
Hoi, De Samsung LED-TV heeft geen audio uit, alleen een hoofdtelefoonaansluiting (die piept bij sommige satellietsignalen). Er zit wel een TOS digitale uitgang op. Ik heb wat gezocht, maar de digitaal...
6
6