Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Transistor TA114E
Beste mensen, Ik zoek een vervanger voor een opgeblazen transistor (TO-92 behuizing), met deze opdruk: TA114E W 10 Bij zie ik een hele reeks (zo'n 30 types) ...TA114E.. transistoren, maar geen TO-92....
1
1

Hoe kun je een kooianker motor als generator gebruiken ?
Dat is de vraag, een kooianker motor als generator gebruiken. Dat moet omkeer zijn. . --- news:// - complaints: ---
7
7

Defecte wekkerradio MTlogic CDCL58
Beste mensen, Ik heb hier een defecte wekkerradio + cd-speler van merk/type MTlogic CDCL58. Het klokdisplay geeft beeld en de tijd loopt. Voor de rest geen sjoege. Als ik de soft-touch aan/uit knop...
12
12

UPS bij stroomstoring
Hallo, Vandaag weer eens een stroomstoring gehad terwijl ik net achter de desktop PC aan een belangrijk document zat te werken. Na een uur nog geen stroom... Het is denk ik tijd voor een UPS. Ik heb...
49
49

Status schakelaars aan/uit monitoren
Hallo, Bestaat er een draadloos systeem waarmee je op je pc of smartphone of tablet in beeld kunt brengen welke (licht) schakelaars in huis open staan? Ik heb geen verstand van elektronica,...
173
173

Samsung smart TV geluid probleem
Hoi, Van een Samsung smart TV heb ik ontdekt dat als er via Scart of HDMI SD video binnenkomt, dat af en toe het geluid heel even wegvalt, < 0.5 second (extern HD kon ik niet testen). Van zowel...
3
3

Welke impedantie heeft microfoon kabel ?
Ik ben benieuwd welke impedantie microfoon kabel heeft. Omdat het dunner is dan antenne kabel. . --- news:// - complaints: ---
5
5

Sony recorder TC378 hoge tonen weg één kanaal na o pname
Afspelen van eerdere opnamen - mogelijk met een andere recorder gemaakt - g aat prima. Dus het ligt ook niet aan de weergaveversterker of speakers. Ook bij voor-afluisteren in de monitor stand is...
8
8

Vraag over de autodynamo.
De vraag is of daar zonder een accu ook stroom af komt ? Daar zit een diode in ? En is dat dubbelzijdig gelijkgericht ? . --- news:// - complaints: ---
2
2

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: juni 2014]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Sony lcd ktv KLV-L32M1
Hallo deze ktv valt zeer onregelmatig uit, en schakelt zichzelf weer in .Ik heb de ktv op losse contacten onderzocht en niets gevonden . is er iemand die ervaring heeft en een oplossing weet voor dit...
4
4

Akai bandrecorder met GX speelt Philips niet af ?
De Akai heeft GX koppen ook wel glaskoppen genoemd. Maar bij de Philips banden met de grijze bolletjes, wordt de frictie veel te hoog en gaat piepen. Dat kan toch niet ? Wat nu ? . --- news:// -...
7
7

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [maandelijks bericht: mei 2014]
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Mengtrapje audio?
Hallo, Op de sportclub hebben we een eenvoudig mengpaneel met slechts 2 audio-ingangen. Ingang A is onze muziek-PC. Op ingang B wil ik tegelijkertijd een CD-speler, een satellietdecoder en een ipod...
6
6

Zender - ontvanger voor koptelefoon
Ik zoek al een tijdje naar een oplossing voor het volgende. Ik heb een Bose koptelefoon aangeschaft (QC15) met een acoustic noise cance lling. Het omgevingsgeluid wordt met tegengeluid sterk...
2
2