Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

loadshedder
Ooit heb ik een apparaatje gezien dat ingezet werd in de situatie waarin twee verbruikers op één WCD werden aangesloten die niet het voor beide verbruikers samen benodigde vermogen kon leveren. Het...
7
7

Weergave problemen AVI ingang Philips TV
Het betreft een 25PT4503 met een MD1.2E AA chassis. Wanneer ik via een van de AVI ingangen (SCART) iets probeer weer te geven, is steeds het beeld van het op dat moment ingestelde TV-kanaal vaag er...
7
7

Component op scart op Loewe 4672 z (4:3 CRT) ?
Weet iemand van jullie toevallig of deze TV component-aansluitingen op een v/d scart aansluitingen heeft? Ik heb helaas geen handleiding van het apparaat, en kan dit ook niet zo snel vinden met...
1
1

Voeding laptop probleem
Hallo Hobbyisten, Ik zit met het volgende probleem. Het middelste puntje van de voeding van de DELL laptop computer is in de computer afgebroken. (Winkel zegt meneer het repareren kost net zoveel als...
7
7

projectie tv
Wat zijn de nadelen van dit systeem t.o.v lcd/plasma? FISH
4
4

KEF T27
Weet iemand waar ik twee nieuwe conen kan kopen voor KEF T27 tweeters ?

Backlight inverter te testen ????
Hallo lezer, Ik heb een Medion LCD monitor waarvan de backlight's niet meer aan gaan. Wel zie ik nog vaag dat het LCD scherm zelf het wel doet. Tja, daar alle backlight's niet aan gaan heb ik het...
2
2

[...]

Philips Matchline 24CE7574/30R probleem.
Gisteren is mijn (20 jaar oude) TV ongeveer 30 minuten na het aanzetten spontaan uitgevallen. Geen beeld, geluid, hsp of brandende LED meer. Totale uitval dus. Een dag eerder viel de TV kortstondig...
6
6

meest ruisarme opamp??
Wie kan mij een tip geven van de meest ruisarme OpAmp op dit moment. Mijn komponentenkennis is jaren geleden blijven steken bij de Ne5532, Ne5534, OP-27. en welke ruisarme Quad-OpAmps zijn er op dit...
4
4

Sony Trinitron KV-29LS60B relais
Het relais van mijn Sony Trinitron KV-29LS60B schakelt steeds de tv uit na een paar seconden. Soms doet de tv het wel de hele dag gewoon....dus zou je zeggen dat detv verder in orde is lijkt me. Kan...
4
4

Salora PL-4235TN Schema?
Heb een Salora PL-4235TN Plasma TV aangeschaft, blind, zonder te testen of me echt te orienteren. Beeld is prima, maar geluid is ongelooflijk knudde. Advertenties spreken van 'overrompelend geluid'...
4
4

High Low side driver chip
Hallo, ik heb een eenvoudige frequentieregelaar gebouwd waarvan de bootstrap werkt met een IR2130 chip. Echter ik heb er veel storingen mee gehad, een punt is me geheel niet duidelijk van de chip,...
1
1

GPS
Ik heb begrepen dat de GPS satellieten voor bijv (auto)avigatie werken door een gesychroniseerd tijdsignaal (middels atoomklokken in de satellieten) en de GPS die dit signaal (eenrichting dus ???) in...
11
11

Reparatie Sony KV-A2541D Chassis is AE2B
Hallo als ik deze ktv inschakel dan flitst de stby.led 1 x,daarna duurt het +/- 30 sec voordat de led heel snel begint te ik zo meet zijn de spanningen op de lijntrafo aanwezig en op de bb-voet. Maar...
9
9