Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

wie kan mij helpen??????????
ik heb een grundig projectie-tv mfw 102-6110 mv/ac3 maar ik krijg geen beeld als ik hem aan zet wel de standby lampje brand. naast de standby zit een afbeelding van een klok en die gaat na 10 seconden...
1
1

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk17
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

mbr1545CT wordt warm
Ik heb een schakelende voeding van mobitronic 220VAC naar 12VDC, 5A. Daarvan wordt de koelplaat waar de MBR1545CT (bevat twee power diodes, zie op voor schema en foto's) opzit nogal warm, het ruikt...

Re: ¡þIGBT/GTR/IPM/PIM¡þLima Electronics < Singapore > Limited¡þ+86-0755-8836 4656 137-1410 2580¡þ
On 23 Apr 2007 23:06:10 -0700, "¡þIGBT?øëH¬F?¹©?ª¡þÀû¬?ë?×Ó(?ÓÆÂ)ÓÐÏ?«?¡þ137-1410 2580 0755-8836 4656¡þ" wrote: Aha. P.

laserdiode
ik ben in het bezit van een LT026MD IR-laserdiode. Ze komt uit één of ander laserprinter. Op deze machine staat een gevaren sticker voor onzichtbare lasers . (klasse 3b, 5mW, 780nm). Ik neem aan dat...
22
22

TV Philips 28PW6312/00 reparatietips?
Wie heeft voor de TV Philips 28PW6312/00 reparatietips? Hoofdzekering T4A kapot, 2 van de vier brug diodes kapot, na vervanging gingen de ander twee kapot. Hoe nu verder? Is dit een bekende fout?...
6
6

Digitale camera gekukeld ...
Tja, ongelukjes gebeuren, en zo ook alhier. Tijdens een feestje heeft onze fijne digitale camera (Konica Minolta Dimage Z2) een aardige smak gemaakt, en nu zijn de opnamen niet meer om aan te zien: De...
6
6

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk16
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Duitsland 1 en 2 geven verticaal uitgerekte beelden
Hallo, Sinds enige tijd merk ik dat bij tv kijken Duitsland 1 en 2 in de hoogte uitgerekte beelden geven. Ik kan dat bijstellen door het indrukken van een speciaal knopje op mijn afstandsbediening dat...
14
14

Berekenen Vermogen (stroom) transformator.
Ik heb een lineare voeding uitgang 15volt DC max 3,6 ampere. De transformator die erin zit levert 19 volt AC. Hoe bereken ik de stroom die de trafo max mag leveren ofwel het vermogen van de trafo?...
43
43

LED projectje
Voor een ontwerpje zou ik graag het volgende verwezenlijken: Er zijn 5 ledjes, in de beginstand zijn ze allemaal gedoofd. Na een 1ste uitwendige puls via een naderingsschakelaar moet led 1 aangaan en...
5
5

B&O LX 2500 TV voor de geef
Schaamteloos in nl.hobby.elektronica, aangezien ik 'm niet verkoop maar weggeef ;) Deze TV ziet er optisch nog erg goed uit, op wat koffie-mok kringen op het houtfineer op de bovenkant na. Gekregen...

DVDR610 Blocked!!
Dag beste mensen, Problemen met een DVDR610 van Philips, deze geeft blocked wat dan dus betekent dat er een modificatie setje in moet. Modificatie setje heb ik liggen alleen nu kan ik niet de twee...
3
3

spanningsval 7812
Hoi, Weet iemand wat een spanningsregelaar zoals een 7812 aan minimale spanningsval nodig heeft om goed te werken? Met andere woorden: wat moet er minimaal in om er netjes 12 V uit te krijgen? Alvast...
5
5

220-400 3 phase motor aansluiting
hallo beste lezers ik heb een frequentieregelaar die de motor moet aansturen dit heeft gewerkt tot me motor werd gestolen nu heb ik een andere motor gekocht merk ABB 220-240 drie 50 Hz 1380t/min...
3
3