Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Beltrafo voor/nadelen (Was: Digitaal meten van vermogen (AC))
Interessante discussie over de beltrafo. Had echter slechts weinig te maken met de originele vraag. Om nu nog een draai te geven aan de beltrafo discussie stel ik voor om de beltrafo achter de...
62
62

vcore verlagen
Hoi. Ik zit hier met een moederboard (that is, een complete mini PC - het mobo heeft afwijkende maten, dus vervangen kan niet) met een PII CPU 400Mhz slot-1 met 100Mhz bus. Nou heb ik ook een PIII...
10
10

Digitaal meten van vermogen (AC) (nu over voedingen)
Nou, dat was dan weer allerlei wetenswaardigs over beltransformatoren, die buiten hun ruststroom verder gewoonlijk alleen eventjes wat stroom gebruiken wanneer er aangebeld wordt. Waar het over ging:...
2
2

Help trafo bromt
Beste, Is er misschien iemand die mij kan helpen met wat trafo lak ik heb hier een eindversterker waarvan ik de trafo opnieuw heb gewikkeld en er is nu een lichte brom te horen. Ik kreeg wel een tip...
6
6

Klemmetje om batterij op zijn plek te houden.
Ik had wat problemen met mijn PC en probeerde daarom het batterijtje van het moederbord even te verwijderen. Gevolg was dat het klipje afbrak, waarmee de batterij het moederbord van stroom voorziet en...
13
13

Welke dimmers zijn dit?
Help, ik kan 2 dimmers krijgen van het merk Niko met volgende type-nummers 14214 en 9223. Mijn vraag is nu, welke soort verlichting kan ik hier mee dimmen (vooral het type transfo elektronisch of...
1
1

beeld van camcorder vaak z/w
Hallo, Iemand bracht bij mij een oude video8 camcorder, een Blaupunkt CR-8080. De eigenaar wil de oude tapes afspelen en capturen met de computer. Maar de camcorder geeft vaak alleen een z/w beeld...
3
3

betekenis codes bp solar gcr 2000 regulator?
Beste, Bij mijn zonnepanelen heb ik een acculaadregelaar 'BP solar GCR 2000'. Op het statusschermpje verschijnen beurtelings 4 groepen codes. De 4de groep bevat naast de accuspanning nog een andere...

Sharp KTV met verschoven beeld
Hallo mensen, ik heb hier een Sharp KTV 51AT15S (chassis 5BSA) waarvan het beeld ongeveer 5 cm naar rechts is opgeschoven. Alles werkt verder goed en het beeld is stabiel. Dit toestel heeft nergens...

senseo koffiezet
Enige tijd geleden is er in de nieuwsgroep een link verschenen waar men kon zien hoe een senseo gedemonteerd en -of bijgeregeld kon worden. Spijtig genoeg ben ik deze link kwijtgeraakt. Wie kan mij...
5
5

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk22
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

lijntrafo's
Beste mensen, vraagje, ik repareer wel eens tv's voor een zaak,die tweede hands toestellen verkoopt. Momenteel 2 toestellen in reparatie allebei de lijntrafo defekt. Beide trafo's komen uit Philips...

Digitaal meten van vermogen (AC)
Hallo, Na wat experimenteren blijkt dat de goedkope digitale elektriciteitsverbruiksmeters niet erg nauwkeurig werken. Ze houden geen of verkeerd rekening met het blind vermogen en allerlei...
62
62

Kleine LCD TV en geluid
Hallo, Ik wil een klein LCD TV'tje aanschaffen met 38 cm scherm. Keus genoeg, Philips, Toshiba, LG, etc. Zo'n TV heeft natuurlijk een k*tgeluid met die speakertjes van twee cm, dus wil ik 'm wel op...
7
7

sanyo-beamer plc-xw20a
Mijn videoprojector heeft het plotseling begeven. Het is niet de lamp,want wanneer ik het menu oproep,is alles normaal. Ik krijg echter geen beelden meer. Heeft iemand van jullie ook reeds dergelijk...