Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Ontkoppelcondensatoren
Beste mensen, Vaak zie je in (digitale) schakelingen dat de voedingsspanning van de ic's ontkoppeld is met condensatoren van 100 nF. Nu kan ik echter van iemand een heleboel condensatoren voor bijna...
12
12

Draairichting omkeren
Op het motortje staat: Syncronous motor 220-230V 50-60Hz. Vermogen is een paar watt. Kan men op een simpele manier de draairichting omdraaien ?
10
10

Philips TV 14CE1201/10B zenders verlopen
Ik heb een klein tv-tje van Philips, type 14CE1201/10B en de laatste tijd verlopen de zenders. Ik heb al gezocht op fijnafstemming maar dat zit hier niet op dacht ik. Is er iets aan te doen of wordt...
11
11

Nogmaals: Afstandsbediening, soms wél, soms niet.......
Het heeft even geduurd voor ik voldoende kon experimenteren, maar ik ben er uit: het is NIET de AB! Behalve wat andere probeersels heb ik nu ook een 2e AB (zo=B4n universele, die het eerst niet maar...
6
6

Stoorpuls Koelkast
Ik heb een klein koelkastje in dezelfde ruimte waar de pc staat, elke keer als die aanslaat gaat het pc scherm een tel op zwart, kan ik een condensator in het stopcontact van de koelkast monteren die...
41
41

Schema EA3011 10A/12 voeding
Goeden dag, Wilde ik vanmiddag even de 80m antenne voor de JOTA proberen, ging mijn voeding na ongeveer 20sec. QSO'en in de stress. Heeft iemand het schema van deze voeding? Het scheelt mij het nodige...
16
16

magie?
hallo allemaal. ik heb een klein stereosetje van kenwood en mijn cd speler heeft kuren. ik dacht dat de speler t al heel wat jaartjes terug had opgegeven maar het geval wil dat hij, als ik na een...
5
5

3W verlichting op 2.4W naafdynamo?
Hoi, Ik wil twee fietsen hier voorzien van een achterlicht wat niet wordt gevoed door een batterij. Ze moeten dus, icm met een sensor gestuurde voorlamp, op de naafdynamo worden aangesloten. Nu zit ik...
9
9

HP Desktop for sale!
Hi, I have an unused HP Pavilion with the fallowing specs: # Processor: AMD Athlon 64 X2 4000+ (2.1GHz, 2000MT/s System Bus) # Memory: 2048MB PC2-5300 DDR2 SDRAM memory (2x1GB) (expandable to 8 GB (4...

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk41
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Onkyo TX 18 kanaal valt weg
Ik heb een ONKYO TX 18 receiver-versterker waarvan soms het geluid sterk vervormt en/of wisselend een van beide kanalen wegvalt. Het kan ook dagen goed gaan. Als het geluid wegvalt is vaak het...
6
6

Philips EE1003
Gratis af te halen Philips EE1003 elektronik Experimentierkasten Meet handleiding Compleet??? Voor de echte liefhebber uit de jaren 70 Van alles meet te maken oa een radio (MG)
1
1

VKL 24/150 omvormer
Hallo hobbyisten, Ik heb hier een lichte omvormer van Victron Marine 24 Volt gelijk in en 220 Volt 50 Hz, met 150 Watt uit die het niet meer doet. Het is een al wat ouder type, maar wie kan mij...

Oplaadbare batterijen en capaciteit
Hallo, Heb het draadje hieronder met betrekking tot de sloop van oplaadbare batterijen met belangstelling gevolgd. Dat riep bij mij de volgende vraag op. Ik gebruik al weer enige tijd NiMH batterijen...
3
3

Bedienings processor G90AE chassis
Hallo Ik heb hier een TV met philips chassis G90AE. Het probleem is dat deze wel aangaat maar verder nergens op reageert. Zowel niet op de AB als op de bedieningstoetsen voorop. Het ledje knippert nog...
2
2