Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Ventilator vermogen
Hoi, Ik ben op zoek naar een ventilator welke ongeveer 1500 kubike-meter/uur (sorry ik kan het kleine 3tje niet vinden). Nu heb ik een ventilator gevonden welke op het oog wel ongeveer dezelfde...
22
22

voeding testen met scope
Hallo Ik wil graag een voeding van 12 volt testen of die stabiel is. Hoe meet ik dat met een scope? op wat voor instellingen moet de scope staan? Ik wil dus kijken of er een rimpelspanning is. Als de...
4
4

Kinderslot Grundig-TV CUC5350 uitzetten?
Weet iemand hoe je van een CUC5350-chassis (ST55-550 text) het kinderslot uitschakelt? En aansluitend: hoe zou het kunnen komen dat dit ineens is geactiveerd? De gebruiker heeft voor zover bekend geen...
6
6

Vraag schakelende voeding
Ik heb horen vertellen dat het beter is een toestel met 'schakelende' voeding: Laptop, LCD-televisie, Video-recorder, ... (eigenlijk alle toestellen die door de 'schakelende' voeding continu verbonden...
43
43

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk39
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Sanyo condensator vervangen
Ik zie een blauwe cap, 820 --- 4 OS CON 29 105°C staat er op, Het is voor een moederbord. Wat zou de capaciteit zijn?? (bij vervangen processor ben ik even uitgeschoten, die cap zijn pootje is dicht...
8
8

verband tussen transformator en te laden accu.
Ik denk dat geen enkele normale consument het kan vermijden in de loop der jaren een fraaie verzameling van die zwarte transformatortjes aan te leggen, die direct in de contactdoos van het lichtnet...
21
21

oost-west probleem bij Loewe profil 3570Z
Beste mensen, Ik heb een oost-westfout en het beeld is te breed bij een televisie Loewe Opta Profil 3570 Z,artikel nummer 58437L. De oost-west spoel die verbrand was heb ik vervangen. Nu heb ik een...

Panasonic NV-FJ626 met slecht beeld
Hallo, Ik heb hier een Panasonic videorecorder, de NV-FJ626 Volgens de eigenaar is het beeld plotseling slecht geworden Hij heeft er toen een reinigingsband ingedaan (fout natuurlijk), maar het beeld...
2
2

Philips ktv A8.0E
Beste mensen, betreft probleem met Philips ktv type 25PT5304/00R chassis A8.0E AA Klacht eerst alleen knipperende LED. Gevonden dat C 2618=4n7/2kV naar collector van HOT sluiting had. deze vervangen....
1
1

Vervangen accu oplaadbare tl-lamp
Ik heb een oplaadbare tl-lamp (o.a. te gebruiken als noodverlichting), waarvan de accu het begeven heeft. Het betreft een model van het merk Ranex met 1 tl-buis. Voordat ik er toe overga om een nieuw...
12
12

flatcable Trust camera gezocht 770Z powercam
Heeft iemand een 45 aderige slechts 1,35 cm brede en 5 cm (of langere) cm lange flatcable toevallig? voor een digitale camera naar het bedieningsschermpje? Of een universele ? De contacten moeten wel...

Re: B&O videorecorder VX4000
*drm* Ik zie je op verschillende nieuwsgroepen om hulp roepen, ik zal crossposten naar een correctere nieuwsgroep. Misschien hebben ze in nl.hobby.elektronica wel een oplossing voor je...

Danfoss electrische vloerverwarming
Ik heb in mijn badkamer electrischevloerverwarming van Dansfoss liggen. Doet het opzich uitstekend (helaas elke keer wel weer koude voeten als je uit de badkamer op het laminaat stapt), maar niet...
3
3

defect aan Philips ES1E chassis.......
Ik heb hier een defecte grootbeeld (4:3) Philips TV met het ES1E chassis die na 10 seconde op standby gaat. (Het beeld geeft een kleinere vertikale amplitude). Als ik in het service menu kijk zie ik...
3
3