Uoriginal strømforsyning til trådløst accesspoint

Hej

Jeg har et tr=E5dl=F8st accesspoint D-Link DWL-700AP som holdt op med at virke efter et tordenvejr. Jeg tror str=F8mforsyningen br=E6ndte sammen.

Jeg har fundet en "ny" adapter - kan ik' huske hvor den er fra. Jeg har pr=F8vet at tilslutte den accesspointet - som nu virker igen!

Nu er mit sp=F8rgsm=E5l - Er det er farligt/brandfarligt at bruge den nye adapter?

P=E5 den originale adapter stod: Input: 100-240V, 50-60 Hz 0.5A Output: 5V 2A

P=E5 den "nye" adapter st=E5r: Input: 230V ~ 50 Hz 140 mA Output: 6V 2.1A

Kan jeg trygt bruge den? Jeg er mest bange for at der skal g=E5 ild i noget eller lign. Accesspointet st=E5r t=E6ndt 24 timer i d=F8gnet, 365 dage=

om =E5ret ...

Tak for hj=E6lpen.

Med venlig hilsen Jonas

Reply to
Jonas

Ja, så er det strømforsyningen der er brændt sammen, evt. blot en intern sikring, men det er jo klart nemmere blot at skifte den.

Brandfarligt nej. Men spørgsmålet er om det er sundt for dit AP i længden. Din gamle var højst sandsynligt en reguleret strømforsyning hvor den du har fundet er ureguleret, dvs. afhængig af hvor meget AP'er trækker kan den godt få en del mere end 6 v.

Var den reguleret eller ej?

Afhængig af så meget. Hvis dit AP har intern regulator, så er det nok fint nok selvom den nye nok er ureguleret (lyder som noget traditionel trafo fra en billig USB hub og de er typisk uregulerede og kan give op til 9 v). Har den ikke indbygget regulering vil det slide mere på den end ellers (mere varme, større belastning af kredse og elektrolytter).

Suma summarum. Jeg ville ikke være nærvøs ved at bruge den. Langt det meste elektronik kan fint tåle en smule overspænding, men spørgsmålet er om det er sundt for dit AP i længden, så det må du gøre op med dig selv, et AP koster jo ikke mange penge så jeg ville bare bruge den, men brandfarligt, nej.

Mvh Morten

Reply to
Morten

Hej Morten

Mange tak for det gode svar.

Jeg er ikke helt sikker p=E5 hvad du mener derved, men kan ikke se noget s=E6rligt p=E5 adapteren. Det er n=F8jagtigt den her model:

Med hensyn til den gamle adapter, s=E5 er det den her:

k fint

Jeg tror faktisk du har ret i at den er fra en USB hub - kvalificeret g=E6ttet :-)

Men jeg pr=F8ver at bruge den, n=E5r nu det ikke skulle v=E6re farligt, og h=F8jst kan g=E5 ud over access pointet. Alternativet er jo i forvejen at f=E5 et nyt access point...

Mange tak for hj=E6lpen

Mvh Jonas

Reply to
Jonas