Udledning af indgangsmodstanden på strøm-ti l-spændingsconverter

Hej alle

Jeg leder efter en metode, hvortil indgangsmodstanden på strøm-til-spændingsconvereteren (med opamp) kan findes? Det samme gælder sådan set udgangsmodstand og closed loop forstærkningen. Problemet opstår når jeg medtager modstanden r_d og r_o, men jeg vil gerne have dem med i mine beregninger selvom de i de fleste tilfælde er ubetydelige for kredsløbet.

Indgangsmodstanden skulle angiveligt være givet til

R_i = (r_d || (R_f + r_o)) / (1 + T)

hvor r_d er modstanden mellem ikke-inverterende og inverterende indgang, R_f feedback-modstand, r_o output-modstand i opamp samt T loop gain (dansk ord for loop gain?).

Håber der er nogen der kan hjælpe? Og til dem der spørger hvorfor jeg vil udlede den, når jeg kender den - ja, jeg vil bare gerne vide hvorfor det er sådan, og så er jeg universitetsstuderende (og de har jo ry for at være teoretikere, så lad mig nu bare)!

Mvh / Preben Holm

Reply to
Preben