Trådløse højtalere?

Hej

Findes der mulighed for at overføre lyden trådløst fra et stereoanlæg til 2 højtalere, som står lidt langt fra stereoanlægget?

:-) SrS

Reply to
UP

=E6g til 2

Ja.

Definer "lidt langt".

JBL har blandt andet et rimeligt udem=E6rket s=E6t, endda med fjernbetjening og spdif indgang.

Klaus D. Mikkelsen (google gro

"UP" skrev i meddelelsen news:47ac5618$0$2090$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det kan sikkert lade sig gøre, men det vil for det første kræve enten aktive højttalere (med indbygget forstærker), eller en seperat forstærker ved højttalerne.

Dernæst, da vil den trådløse overførsel have stor negativ indflydelse på lydkvaliteten.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Hej Klaus

Ja, de hedder JBL Control 2.4g Wireless Speaker:

disse højttalere var - mentalt seet - både bestilt+købt+betalt (jeg kender de gamle JBL Control), indtil jeg fandt ud af at de ikke er sårlige trådløse. Lydsignalet overføres trådløst, og så skal der en ekstern 220V omformer til at give strømmen. MEN, MEN... (osv) : der medfølger kun een ekstern strøm strømforsyning, og så er der et udtag fra HT nr.1 via en ledning til nr. 2. Så med mindre der kan anvendes en ekstra ekstern strømforsyning til HT nr.

2, vil jeg ikke opnå nogen fordel ved at købe dette sæt. .... såh, jeg har "afbestilt"!

(Mine gamle JBL Control spillede fantastisk!)

Mvh Poul C

Reply to
Poul C

Det kommer da helt an på

Data er jo stort set digitale på forhånd, fra CD digital radio/tv, dvd, ...

Christen

Reply to
Christen Fihl

Christen Fihl skriver:

Og ?

At de skal konvereres frem og tilbage mellem alle mulig og umulige formater gør dem ikek bedre....

 Click to see the full signature

"Christen Fihl" skrev i meddelelsen news:47ac6e9f$0$15878$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ved 99% af al trådløs lydoverførsel, er der tale om komprimering = lydforringelse.

--

"Henrik B." skrev :

Jeg tror DR er ganske uenig med dig :)

--
Jan_stevns
Reply to

"UP" skrev i en meddelelse news:47ac5618$0$2090$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Der er vist noget, der hedder sonos.. Det sælges hos Lyngdorf og Co.

Reply to
Jim

"UP" skrev i en meddelelse news:47ac5618$0$2090$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jim

Hej Klaus

"Poul C" skrev i en meddelelse

Efter jeg skrev dette ringede jeg til CineMagic (Sønderborg): Medarbejderen var faktisk meget kompetent og informativ (..og sælger)

Desværre kunne han - ved at fortælle fackts - kun gøre tingene værre: det viser sig at forstærkerene til højttalerene udelukkende sidder i den ene HT: altså 2x115 W i den ene, og så et højttalerkabel (med lyd!!) over til den anden. Mine (kommende?) HT skulle anbringes på hver sin side af et åbent ilsted: så JBL Control 2.4 Wireless løser ikke mit problem. (Sælgeren foreslog at købe 4 HT ialt: de to (bagkanaler kunne så køre ægte wireless, og de to forreste så helt alm. v.hj. al HT-kabler)

Desværre, desværre: JBL Control er et par fantastiske højttalere (brugte dem ca 12 år, indtil membranophænget smuldrede)

Mvh Poul

Reply to
Poul C

Hej igen, igen "Poul C" skrev i en meddelelse

Ja, ja: jeg ved godt hvordan idlsted staves ! ! !

Mvh

Reply to
Poul C

Jim skriver:

De laver ikke "trådløse højttalere"..

 Click to see the full signature

Sonos sørger for den trådløse forbindelse til højttalerne. Hvia man ikke kan finde de trådløse højttalere, så mener jeg, at dette er et kvalifiseret alternativ.

Reply to
Jim

Jim skriver:

Mellem stereoanlæg og højtalere ?

Der findes masser.

 Click to see the full signature

Ja, kender du systemet? Har du set det?

Hvilke?

Reply to
Jim

Jim skriver:

Ja - men ikke godt nok til at se, hvordan man fører sine analogkabler over til sin sonos og derefter trådsløst videre over i sine højttalere.

Alternativt skal man føre analog signalet fra sin forstærker, ind i en "trådløs dims" modtage signalet på sin sonos (sætte en forstærker til) og derfra til sine højttalere.

Måske du gider forklare, hvordan du vill eløse problematikken med en Sonos, måske jeg kunne lære noget.

Eksempelvis JBL's, hvilke jeg har hørt og som faktisk lyder ret overbevisende - specielt deres størrelse taget i betragtning.

 Click to see the full signature

Det er sådan Sonos fungere. Bare en enhed har modtaget signalet, så kan du streame fra de andre enheder. Der er indbygget forstærker i den aktive version af Sonos, men højttalerne skal dog stadig forbindes med kabel. Du behøver dog ikke kunne se Sonos'en der driver højttalerne, så du kan praktisk talt gemme alt undtagen højttalerne væk. Alt styres fra RF remoten.

Her holder jeg udenfor. Jeg holdt op med, at betragte JBL som et seriøst firma, da der stod en 500 watt PC konstellation på størrelse med en brødrister i den lokale Elgiganten.

Mvh Jan Rysz

Reply to
Rysz (8900)

Ja, og jeg har aldrig investeret i nogen af de der 299,- dimser, der kan overføre lyd. Så jeg ved ikke hvor dårlig det kan blive ;-)

Men teknisk kan trådløs være ligeså god som digitale signaler i en tråd. Så det kan laves godt, men hvem har lige gjort det.

Det er ligesom snakken om VoIP telefoni kvalitet. Alm telefoni data er

8KByte/s (i offentlig system) og lyder ganske fin. VoIP kan være det samme, men med dårlig kommunikation kan det blive så ringe. Og med komprimering bliver det selvsagt ikke bedre.
--
Christen Fihl
Reply to

Nææ, ikke bedre, men vel heller ikke meget ringere, hvis man bare gør det rigtigt, med gode komponenter og ved man hvad man foretager sig. Jeg er selv ved at føre signaler rundt på en motorcykel, og har da overvejet at bruge trådløs overførsel, for at slippe for problemerne med galvanisk overførsel. Fx med 2.4GHz chips fra Nordig Semiconductor Generel:

Streaming:

Eller se bare

højtalerne fra fagfolkene hos tp-radio. De bruger digital overførsel, og det har jeg ikke hørt nogen klage over. Teknik:

Christen Fihl
Reply to
Christen Fihl