Tab

Jeg skal beregne tabet i et 8 meter langt skærm-kabel (fra skærm til computer). Nogen der ved hvad resistiviteten er i sådan et kabel? Hvor store er signalerne (spænding) i sådan et skærm-signal? Nogle forslag til hvorledes jeg kan beregne det?

Reply to
Hans Back

"Hans Back" skrev i en meddelelse news:btf1ul$k94$ snipped-for-privacy@news.net.uni-c.dk...

store

Det vil da nok være hurtigere at sætte en passende forlænger på og se, om billedet er blevet forringet. Umiddelbart ville det ingen forskel gøre. Desuden modstanden pr. 100 m afhænger helt af kabeldimensionen. Slå op i en tabel for signal- og styrekabler og se de forskellige forhold. Men som sagt, med et kabel med de traditionelle 0,2 mm² skulle det ikke frembyde noget problem. Sådanne findes også som færdige forlængerkabler på 10 m.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen