Strømforstærker til induktiv load

Hej.

Jeg har et lille projekt hvor jeg har brug for at forstærke en bipolær AC spænding på 50-80 Hz, 2V peak-peak til en strøm på +/- 200 mA

Jeg har nogle L465 power opamp, mon de egner sig til opgaven ?

Jeg har leget lidt med de L465 men kan kun få dem til at opføre sig som en komparator, så det er fuldt on eller fuldt off, jeg kan ikke få den til at regulere op og ned. Databladet på den er MEGET mangelfuldt...

Forslag til konstruktion og kobling er velkomne, jeg er ikke den store haj udi analog forstærkerteknik.

Jeg har forsøgt at gå den "nemme" vej med en audio forstærker kreds, men den er ikke ret lineær, og kan ikke dc-kobles (så jeg kan stille et offset på udgangen)

Forstærkeren skal drive afbøjningsspolen på et lille magnetisk afbøjet billedrør.

// Per.

Reply to
Per Jensen

Den 01.01.2011 02:13, skreiv Per Jensen:

Det er en strømgenerator du trenger. Se hos national.com, AN29 0g AN31, side 8.

Studer disse slik at du skjønner hva som skal utføres. Deretter kan skjemaet ofte tilpassed det behovet du har.

HM

Reply to
Harald Mossige