søges - Informationer om netspædings specifikationer worldwide

Nej nogle få watt hver .... til resten af elektronikken.

Måske en mulighed, men det ville i hvert fald kræve noget overordentlig kraftig filtrering, hvis kravene til EMC emmission skal overholdes. Det ville være en veritabel støjbombe. Prisen for et støjfilter der klarer 1000W ville hurtigt rende op i et par hundrede kroner vil jeg tro.

100 kr. x 10.000 stk = 1 mill.

Men det andet virker også fint. ( lineære reguleringer ) Man skal i værste fald have en større køleplade. Men hvor stor den skal være er igen et spøgsmål om spændingers variationer.

Reply to
Lars Johansen

Hvis en lineær og/eller switchregulering i få-Watt ikke kan håndtere

+/- 15% er den fejlkonstrueret.

Næh. Det er nu ikke så slemt.

Nåh. Der laves meget sådant udstyr.

Og 10000stk enheder der fejler koster ?

Du moser rundt i det. Dit varmelegeme vil klart have et effektoutpu der varierer i anden potens med forsyningsspændingen. Dette kan du klare med en TRIAC og/eller en swtchet 10V/10A vikling på din trafo som du kan indkoble i med/modfase med dit varmelegeme.

Til en få-watt regulator?

Øhe, ja?

Jeg tror du har rodet dig ud i noget du ikke evner at håndtere.

kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.
Reply to
Ole Geisler

Jeg evner (gider) i hvert fald ikke at kommentere karl smart kommentarer.

Reply to
Lars Johansen

Hehe - så løs du dine problemer selv. Vil man ikke høre må man føle.

-- Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle betyde, at forbinde en 0,1 mm X 1 mm tin-fyldt kobberbane i ét apparat med en anden 0,1 mm X 1 mm tinfyldt kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.

Reply to
Ole Geisler

"Lars Johansen" skrev i en meddelelse news:41c8947a$0$175$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

USA har normalt 120/240 V som husholdningsinstallation, ikke trefaset, men fra en 240 V trafo med jordet midterudtag, 240 V bruges til komfurer og andre varmelegemer. Trefasede husinstallationer er meget sjældne.

Husk at hvis du vil lave noget til USA skal du overholde UL specifikationerne og kun bruge ledninger, kapsling og komponenter der er UL godkendt, Demko skal godkende produktet. Det virker underligt at USA stiller så specielle krav til importeret udstyr når man ser det skrammel de selv bruger.

Den engelske byggepladsspænding er 2 x 55 V, fra en skilletrafo med jordet midtpunkt, det giver en højere sikkerhed, max 55 V til jord. Er nødvendigt da engelske installationer er af samme standard som deres VVS. F.eks. ingen forsikringer i huset, kun mastesikringer og smaltesikring i de store klodsede netstik, HPFI er også ualmindeligt.

Hilsen Aksel

Reply to
Aksel