Søger diagram til 5V stabiliseret, lineær PSU til 2A

Erling Nansen skrev:

Johnny Brusevold

:) Jamen i første omgang må du da gerne poste et link til artiklen (går ud fra den skal scannes?)

Så ser jeg om det er noget der kan bruges.

Reply to
Esben von Buchwald

Ja, bød: plus, sort nul, blå minus

Hej Esben

Kik på den her:

Og så tager vi snakken derfra.

"Max" skrev i en meddelelse news:47138d47$0$15873$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jo, men man sætter da vist ikke bare to i parallel. Der mangler en hammelstok imellem.

Erling

Reply to
Erling Nansen

Du mener rød, men ellers ser det meget rigtigt ud.

Erling

Reply to
Erling Nansen

Hej Erling

Jo da, da de jo begge indeholder en strømbegrænser sker der jo intet ved at paralelkoble dem.

Hej Bo

Hvad bruger man så til AC ?

De kan iøvrigt og fint parallelkobles. Har selv en hjemmebyget PSU til 13,5V

30A, med 30! parallelkoblede 7815 med 2stk 1N4001 i serie efter hver, som bringer spændingen ned på ca. 13,5V.

Ole

"Erling Nansen" skrev i en meddelelse news:47138d07$0$2088$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Reply to
Ole

Eller lad den styre en 2N3055.

--

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Eller lav en low-drop regulator med en PNP powertransistor og et par små NPN'er.

Brug en LED som reference, og juster R3 til 5V på udgangen. Alle modstandene skal være noget lavere, til 2A drift. Den opstilling her støjer en del mindre end de lownoise regulatorer jeg har sammenlignet med, og har faktisk også en udmærket load og line regulering. Og dropoutspændingen kan komme pænt langt ned, under 100mV, så bare din spænding på ladelytten ikke kommer under 5.1V, er den brumfri på udgangen. Der skal muligvis en lille kondensator over Q2's basis-kollektor til at stabiliserer.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Den kan jeg bedre lide.

Erling

Reply to
Erling Nansen

Det afhænger af antallet af faser.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Erling

Det er vidst nemmere med en 2N2955 eller TIP34.

og måske liiiige en anden transistor istedet for BC557... :-)

--
mvh
Rasmus

Arhh, ja måske den får det lidt varmt hvis den skal smide 2 ampere... ;-) En BD244 eller noget lignende skal der nok til. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

tror du... hehe... :-)

den skal da køles godt så vil jeg mene... - naturligvis afhængig af spændingsfaldet over den...