Re: Infrarød til video

Jeg vil lige høre hvor svært det er at lave en infrarød sender (dvs.

> a'la en fjernbetjening) til en ganske almindelig videobåndoptager? > > Jeg skal kunne sætte den til at optage og så stoppe igen, hvilket er det > eneste den skal kunne. > > Hvordan med sende-frekvens osv.?

Langt de fleste fjernbetjeninger sender med en frekvens i områder 36-40Khz (B&O undtaget). Der bruges mange forskellige måder at kode signalet på, men prøv at downloaded

og kig på "Serial communication" siden. Der kan du se hvordan fjernbetjenings koder er opbygget.

Hvilken micro-controller kunne I tænke brugt brugt til formålet! > PIC16F84A eller er den for klejn til formålet, hvis det overhovedet er > noget der vil kunne komme til at fungere sammen!

Jeg ville bruge en Atmel AVR, men det er kun fordi jeg kender dem, en PIC kan sagtens bruges.

Reply to
HKJ

Her er den rigtige lin:

Ja. Forskellen er arkitekturen, hvor pic har et register har AVR 32 registre, men se på

og
. En af min ef favoritter er ATmega8.

Reply to
HKJ

Jeg har haft lavet noget ligende med en PICF84A og det virker fint. (ON - Play - REC - STOP - REW - AV)

Du skal være opmærksom på at koderne er forskellige afhængig af fabrikat samt generation.

Jeg har en del IR-kodemønster til Sanyo og Samsung samt Philips, hvis det har interesse.

Hans-Ole

"64bit[at]mailme[dot]dk" skrev i en meddelelse news:3f8daba8$0$54846$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Hans-Ole Jensen