Re: Højspændinggenerator

Hej Poul

Her er et link til en del information om appelsinkanoner.

MVH Niels

"Poul Mortensen" skrev i en meddelelse news:4069432a$0$28870$ snipped-for-privacy@nntp04.dk.telia.net...

Hej NG > Er der nogen her der ved hvor jeg kan finde diagram til en

højspndingsgenerator, komponenterne skal være rimeligt tilgængeligt. I Tyskland og andre lande kan man købe sådan en dims til at give overfaldsmænd et stød, men den er ulovlig herhjemme.

Jeg skal bruge den til at antænde en gas i en appelsinkanon, hvor den skal

kunne trække en knist på 1 cm med et 9 V batteri, normalt bruger jeg et pizo element men det bliver dårligere med tiden og har det ikke godt med fugt.

Har også tænkt på elektronikken fra en blitzlampe men er kommet lidt væk

fra iden.

> mvh Poul
Reply to
Niels Kjærgaard