Re: Efterlysning på elektronik blade/bøger for nybegynder

Hvor kan man komme til sådanne boglig materialer som forklarer noget om

> modstands farver, transistorer, lærer at bruge måleudstyrer mm. med

eksempel

på print man kan lave. Jeg kan huske at jeg selv tegnede de printplader og > ætsede dem efterfølgende. Men hvad man brugte kan jeg ikke huske. >

Prøv at søge lidt på nettet. Der findes myriader af hjælpeværktøjer og små konstruktioner du kan gå igang med. Ellers spørg igen.

Mvh

Søren N.

Reply to
Soren Nedergaard

for

Du kan starte med min linksamling, der er bl.a. links til en lærebog i elektronik.

En gammel klassiker er AE-bogen, men den er udgået af print for lang tid siden, men prøv evt. biblioteket.

Reply to
HKJ

Hej

Eller en Dalo printpen og noget finætsekrystal.

Eller en helt anden løsning

[klip]

For omkring 15 år siden havde mit lokale bibliotek to bøger der hed "Elektronik der virker" og "Elektronik der virker 2". De var fyldt med konstruktioner og printtegninger lige til at kopiere. Der var også beskrivelser af hvordan man kommer i gang. Måske kan de bøger stadig findes, dengang syntes jeg de var gode.

Tomas

Reply to
Tomas Pedersen