Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.

> Der skulle ikke være en der har en byggevejledning diagramoversigt > komponentliste > printtegning og oversigt over hvor de forskellige komponenter skal side

ril

en 13,8VDC 15A eller mere?

Det har en 8-156 gang været spurgt sådan et spørgsmål i denne gruppe. De fleste gange er der blevet henvist til radioamatører der har ombygget en PC strømforsyning. Prøv at søg lidt tilbage, det er maksimalt 2 måneder siden at det var oppe sidst.

Hey...

jamen er det egentlig ikke nemt at lave ???

En trafo der kan klare effekten... til ca. 17-18 VDC en ensretter der kan klare strømmen nogle dejlige lytter på.

jeg vil tro 2 3055 som serie regulatore... med måske nogle MJE3055 som drivere.... monteret på køleplade

de 2 emitter stræk er lig med 1,6V...

Dvs på basen a MJE3055 skal du have 1,6V mere end du vil have på udgangen....

så kan man selv bestemme om man vil have den variabel... , regner med at strømmen er forstærket nok til en trimmer kan klare det...

ellers en LM317 kan du gøre det med.. bare husk spændingsfaldet, det skal du jo have større fra din forsyning...

Ellers kan en 7812 vel gøre det, da 12V +1,6 = 13,6V

hvilket bil sige din forsyning skal være udgang + 1,6 V ved transistore + lidt til 7812...

håber dette kan hjælpe lidt

-- Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på ->

"Mads Husted" skrev i en meddelelse news:bf6juq$522$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

side

siden

Reply to
Kasper

Hej Mads,

En PSU (Power Supply Unit) er blot en anden betegnelse for en strømforsyning. (Og det er en hel del billigere at ændre en overskuds- SMPSU fra en PC end at købe nyt :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Nå trur eg ikkje du har talt opp, men betyr 8 - 156 (omtrenr) det same som vårt ørten? Vil du ver venlig å filosofera litt over uttrykket?

HM

PC

Reply to
Harald Mossige

"> > Goddag

ril

Er du sikker på den hedder Netterilen, jeg var på biblo men der var intet under det navn.

Mvh

Mads

Reply to
Mads Husted

Hej Klavs,

Der findes ingen bog med den titel på:

Ikke engang noget der minder om det - måske er den udgået (hvis du har haft set/lånt den).

--
Venlig hilsen,
Søren

Det vil bare være 298% i orden der siger vi bare, du kan skrive til mig på Mads snipped-for-privacy@hotmail.com når tiden er inde så jeg siger på forhånd tak.

Mvh

--
Mads
Reply to

lidt

Okay ja jeg ved ikke om den er ISBN nummeret, men Klavs jeg venter bare til vintertimerne så håber jeg at du har fået gjort scanneren rengjort. :-)

Mvh

--
Mads
Reply to

Hej Klavs,

Ja, hvis du vil køre den gennem OCR - det er et sandt helvede, derfor har jeg også en udgået bog liggende som bitmaps (dog zip'er).

Fortæl, fortæl :)

OK, så skal det nok ikke være bitmaps du bruger udover til illos ;)

:)

Det står som regel på side 4.

Næh, hvem kan det :) Men når man søger på bibliotek.dk skulle den dukke op alene på "netzteil" hvis det indgår i titlen (eller i emne etc. alt efter hvad man søger på).

--
Venlig hilsen,
Søren