Rørforstærker 220 --> 230-240V

Ja aboslut! længe leve alt med "hang til det analoge" :-))

Meget spændende! hvor har du fået støvet sådan et orgel op henne og hvad har du givet for sådan et?

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Peter Andersen wrote: ...........

Det er bygget på licens i Ulkebøl på Als af min senere arbejdsgiver. Jeg kender derfor (indefra) modellerne etc. Typen jeg skal i gang med, er der ikke mange af, og hovedparten findes i USA hos kirker/menigheder.

En del er savet over 'molstreret til transportabel' og har været brugt til suppe-steg-is samt tumlede rundt på landevejene. Endt som vrag sammen med øvrige modeller - herfra stammer næsten alle reservedele.

Orglet har levet sine mange år (ca. 1960-2000) på midtsjælland og blev så i år 2001 fanget af en i hovedstaden, som har luftet 'damen' rundt omkring i Dannevang.

Og nu skal vi to leve sammen i mange år på Fyn - håber jeg - men det går ikke lydløst af Peter, det kan jeg helt sikkert love dig ;=O

Venlig hilsen Finn

Reply to
Finn

Om igen Karsten, det du omtaler er netfrekvensen, ikke netspændingen.

Men det var jo også sent om aftenen.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Netop. Varierende belastning, og dermed spændingsforandringer inden for de allerede nævnte tolerancer medfører/kan medføre svj er fortalt variationer i netfrekvensen - uanset om den så bare hopper et par enkelte perioder, bliver de (talt op) genindvundet over natten således, at antal perioder pr. døgn bliver konstant.

Selvfølgelig er det noget, der er mindre aktuelt i forbindelse med tolerancer for netspændinger rundt omkring, så betragt det blot som et supplement.

I øvrigt, er man i tvivl, om man har netspænding inden for gældende tolerancer, kan man bede el-selskabet om at sætte en 3-fase skriver op ved el-måleren, og efter nogle døgn bliver strimlen vurderet, og i påkommende tilfælde bliver der gjort noget ved det.

Ved ulige fordeling mellem de 3 faser har jeg flere gange set det smarte, at i nærheden, hvor spændingsforskellene mellem de 3 faser opstår, sætter de en "lille" kasse med 3 spoler i, så de 3 faser gensidigt "låner" hos hinanden. Det har jo specielt betydning ved 3-fase elektromotorer.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Uffe Ravn skriver:

Igen.....

"Karsten7870" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com

Er det ikke noget skidt - netop med 3-fase motorer? Det én fase "låner" fra en anden vil jo komme på et forkert tidspunkt, eller?

--
mvh H3nrik!

http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471
H3nrik V!

Prøv at fdjerne den ene fase eller blot reducere spændingen med 10% og se/hør, hvad der sker. Det er jo én af årsagerne til, at man sætter motorværn på.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen