Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten

Er kørt lidt fast i det her, jeg har noget tiden siden købt et interface hos Brinck til processtyring Jeg har VB 6.0 -men her er mine forsøg også strandet.

Jeg har meget nøje beskrevet projectet her på denne link: http://212.242.53.163/brink847.htm

I korte træk drejer det sig om at sende 3 eller 4 byte ud på COM porten, for derefter at modtage

1-4 bytes fra interfacet. (9600 Baud, None Parity, 1 stop bit, ingen flowkontrol)

Disse data fra BR847 vil jeg gerne have lagt ned i nogle variabler. Men for at vise hvor langt jeg er kommet bliver i nød til at kikke på min ovenstående link.

der er en Dusør på to gode flasker rødvin til den der kommer med en løsning.. PS. var i tvivl om hvor den skulle postes, så den ligger også på: dk.edb.programmering.basic.visual-basic

Mvh Stampe

Reply to
Allan

"Siden blev ikke fundet"...

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Shit prøver igen http://212.242.53.163/BrinkBR847.htm

Mvh Stampe

Reply to
Allan

Kunne godt sende dig noget kode der villle virke under linux med C, men det hjælper dig jo nok ikke så meget... :)

Nok en god idé...

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

"Allan" skrev i news:ci3ct4$23a9$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk

hos

for

Det svar du får tilbage fra dit print bliver udskrevet som tekst som du har lavet det nu, for at få det lavet om til tal skal du ind og leje med ASC(x).

Når du har modtaget hele strengen t$ kan du bruge følgende metode til at omsætte dine input data til tal.

n=let(t$) 'n=antal carektere i strengen t$ for a=1 to n print asc(midt(t$,n,1)) next a

Prøve om det virker, jeg ville nok bruge det modul til VB der hedder MSCOMM til at styre serielporten da den kan lave noget software interupt når du har modtaget noget data.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to