Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

OK. Nu har jeg googlet og der er mange kloge hoveder. Men herinde må i da være bedst til et svar.

Hvordan skal man oplade Lithium Ion batteriet 1. gang?

  1. Lang tid (op til 24 timer)
  2. Normal ladetid som det er anbefalet i manualen (i mit tilfælde 4 timer)
  3. Har ingen betydning.

Det er en mp3 afspiller (Creative ZEN Touch) batteriet sidder i.

Tak for hjælpen

Æske
Reply to
Æske

=2 da laderen selv stopper opladningen når den er færdig!

Så det er også OK =)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

"Æske" wrote in news:8b68c$42516c2e $3e3d85ed$ snipped-for-privacy@nf4.news-service.com:

Dør nummer 2. Du får sikkert først den fulde spilletid efter nogle op- og afladninger, men det kan du ikke afhjælpe ved at lade i længere tid.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja.

-- Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle betyde, at forbinde en 0,1 mm X 1 mm tin-fyldt kobberbane i ét apparat med en anden 0,1 mm X 1 mm tinfyldt kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.

Reply to
Ole Geisler

Dertil er det anbefalelsesværdigt at aflade og oplade helt (ingen sjatladning) de første 2-3 gange.

Det havde mere betydning på Ni-typerne, og ikke så meget på Li-typerne, men det kan aldrig skade at være venlig ved sine batterier :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Alle op / afladninger slider på et li-ion batteri. man har ca 500 op/afladninger. kører man betteriet helt i bund slider det ekstremt meget. så har man måske kun 10 op/afladninger før batteriet kun har 50% af sin kapasitet tilbage.

Reply to
Jacob

Du vil heller aldrig kunne køre batteriet 'helt i bund', da afspilleren slukker inden batteriet er dødt.

Reply to
Troels Hansen

Vås ... jeg har et system med litium batterier der ofte aflades til sikringskredsløbet udkobler batteriet og det har op/afladet over 400 gange og kører endnu ...

/madsen

Reply to
Lasse Madsen

så er dit sikrings kredsløb lavet korrekt. men det er der mange der ikke er. "Lasse Madsen" skrev i en meddelelse news:d2ue1o$21sn$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...