Nødvendigt med jord på opvasker

Hej alle,

Jeg har netop købt en Gaggenau opvaskemaskine. Inden jeg klippede stikket af for at montere den med jord, ville jeg lige teste om der er liv i den. En hurtig test via et to-bens stik har vist, at den desværre er 100% død.

Det har vel intet at sige, hvorvidt den er er monteret med jord eller ej? Eller med andre ord... det kan vel ikke betale sig at klippe i ledningen for at teste om den virker med jord?

Mvh. Peter

Reply to
Peter

Den skal kunne køre uden jord. Jord er en sikkerhedsforanstaltning som ikke har forbindelset til andet end kabinettet eller chassiset om man vil.

At give den jord skulle ikke give nogen funktionsmæssig forskel. Garanti !!

venlig hilsen Hans-Ole

"Peter" skrev i en meddelelse news:450ec36f$0$190$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Hans-Ole Jensen

Peter skriver:

news:dk.teknik.el vil nok være det rigtige gruppevalg.

Men inden du hopper derover vil jeg da sige at det ødelægger ikke noget ikke at have jord på.

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Mange maskiner vaske bedre ved ikke at komme jord i :) da noget tøj kan få en brun misfarve af det :)

VH Moller Sorry, ku ik lade være...

Reply to
Moller

Nu blev der faktisk skrevet "jord PÅ" og ikke "jord i" - men jeg skal ikke afvise at jord på kan have samme bi-effekt som jord i

:-)

Jørn

Reply to
Jørn Hundebøll

Jørn Hundebøll skrev:

På maskinen , eller på tøjet :)

VH Moller

Reply to
Moller

Tøj i en opvasker? s :-)

-- Slet transportmidlet før dk __o Poul Erik Lindaa === _'\

Reply to
Poul Erik Lindaa

Syltetøj ?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

For fanden jeres humor stinker.

Reply to
Peter Wing Larsen

Peter Wing Larsen skrev:

Hellere humor der stinker, end slet ingen humor... :)

VH Moller

Reply to
Moller

Måske den trænger til vask ?

Nåe nej, det går jo ikke, for 'vaskeren' virker ikke.

Reply to
Benny Nissen

Bare tilsæt jord, så går det ikke så skidt endda. Om ikke andet for lungten da en anden lyd.

- Lars

Reply to
Lars Kristensen