Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

...... til digital coaxial indgang på en forstærker. Er der nogen, der ved, om, og hvordan det kan lade sig gøre?

Reply to
Sirannon

Sirannon skriver:

Det kan det.

Pænt pynt i stuen:

Sirannon skrev:

Prøv i dk.teknik.lyd, medmindre du selv vil i gang med kolben.

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Mikkel Lund skriver:

Der har han været.....

Men så længe han ikke kommer med flere detaljer om, hvad han har tænkt sig at koble sammen af udstyr - ja så kommer vi ej heller videre her.

Pænt pynt i stuen:

OK, så gør jeg det. PC er en Dell bærbar med integreret ac97 lydkort mao. skod. Pc'ens trådløse forbindelse er af 802.11b slagsen. Forstærkeren er en Innowatt 35W

taget fra hjemmesiden

3 digital (coaxial) inputs, 75 ohm RCA S/PDIF sample rates 32-48 kHz (automatically detected)

Er der andet du har behov for at vide?

Reply to
Sirannon

"Sirannon" skrev i en meddelelse news:446b65e1$0$27519$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Først og fremmest kræver det at du har digital audio out på din PC/bærbare... Den trådløse forbindelse du omtaler er en ethernet forbindelse... og hvis du vil overføre lyd via den til et digitalt input på din forstærker bliver det altså svært!!!

Hvis ikke din PC har digital audio out vil jeg ikke mene det er et GDS projekt... medmindre man har meget tid og er meget ferm på fingerne...

Den sender/modtager der skal laves bør efter min mening have en båndbredde på 100 kHz på LF siden hvilket giver 200 kHz på RF siden af systemet... dvs. senderfrekvensen skal ligge i et bånd hvor der er plads til en 200 kHz kanal... evt. vil du kunne nøjes med en mindre båndbredde, men hellere lidt for stor end ....

Det vil jeg ikke mene...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Ja.. jeg sendte ham herover... da jeg vil tro at han kan få et mere kvalificeret svar her end i lyd...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Sirannon skriver:

Altså er der ikek digitalt ud på den.

Den ser fin ud.

Ja, hvorfer spille mp3 skrammel på så fin en forstærker ?

Det du har brug for er en ting der kan bruge din laptop som server og spille musik derfra.

Der findes er par forskellige løsninger der også kan arbejde med trådløs, men nu snakker vi 2,5kkr+ klassen rent prismæssigt.

Hvad med et USB lydkort og så ledning ?

Pænt pynt i stuen:

Nogen gange har jeg lyst til at høre et totalt random udvalg af min cd samling, hvis jeg rigtigt har lyst til at nærlytte musik bruger jeg min cd afspiller.

Ja det havde jeg også tænkt på, og det bliver også løsningen. Det var egentligt bare en pludselig tanke, at det ville være dejligt ikke at være bundet af et kabel. Har du evt et forslag til USB lydkort?

Mange tak for det fine og hjælpsomme indlæg!

Reply to
Sirannon

Hej,

Du kan i Metro i denne uge købe en Medie Client. Det er et produkt som D-Link laver. Det har indbygget trådløs netværk og modtager musik, film, billeder og andet fra en PC koblet op til den via det trådløse link. Den har TV out, så du kan altså bruge den til at se film og andet på uden at bruge et eneste kabel imellem din computer og TV/HIFI. Den laver på dit TV en grafisk brugerflade hvor du fra dit TV browser rundt i media filerne på din PC. Smart! Sagen koster 800 kr. Jeg synes det er et fedt produkt til prisen.

Mvh Jan

Sirann>> Ja, hvorfer spille mp3 skrammel på så fin en forstærker ?

Reply to
Jan Thogersen

"Jan Thogersen" skrev i en meddelelse news:3GLag.23647$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

har du et link til den... jeg kan ikke finde den...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Jan Thogersen skrev:

Hvad er det lige det produkt hedder? Kan ikke lige finde det på Metro... på D-link kan jeg der i mod finde noget, der hedder MediaLounge, men det ligger altså i en noget højere prisklasse.

NS

Reply to
NS

Det lykkedes mig at finde den vha google

Sirannon

"NS" skrev i en meddelelse news:446b8f8a$0$15781$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

  1. - 10. maj havde Metro et tilbud på D-Link DSM-320 medalounge til 699.00 (873.75 incl moms).

Det må være den.

Leif

Reply to
Leif Neland

"Sirannon" skrev i en meddelelse news:446b91ba$0$27605$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

På baggrund af de anmeldelser den har fået på:

vil jeg nok ikke anbefale dig den... men det er jo smag og behag... synes da i hvert fald at de anmeldelser giver stof til eftertanke!

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Sirannon skriver:

Husk på at de ovennævnte er afspillere, hvor din computer blot står som server. Det vil sige at du ikek kan betjene dem fra computeren af....

Pænt pynt i stuen:

"Rasmus M. Jensen" skrev i en meddelelse news:446c4e51$0$15781$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Den konklusion nåede jeg også frem til i går nat efter at have søgt lidt rundt. Jeg tror mit valg det står mellem soundbridge m500:

og så en løsning med kabel istedet á la waveterminal U24

eller Audiotrak Maya EX7

Prisen ser ud til at være nogenlunde ens, men mit lidt konservative hjerte siger til mig, at jeg nok burde købe en løsning med kabel.

Reply to
Sirannon