Mere spænding og strøm - serie og parallel kobling af SMPS PSU ???

Hej alle

Jeg har brug for en strømforsyning på 18,5 V og 6,5A til erstatning for en defekt SMPS PSU til en bærbar PC.

Jeg har en ældre module opbygget Coutant SMPS PSU, der har 3 forsyninger

5-7V (justerbar) 20A, 12V 4A og 12V 1A.

Jeg burde kunne sætte de 5-7V i serie med 12 V 4 A og få 18,5V 4A, men kan jeg parallel koble de 12 V forsyninger for at opnå en samlet strøm på 5 A.

Jeg forestiller mig en diode i hver af 12V udgangene, så spændinger/strømmen bliver lagt sammen efter dioderne, men.- kan det lade sig gøre uden jeg brænder forsyningen af.

Jeg er bange for at de 12 V skal være nøjagtig ens, og det er de nok ikke

Er der nogen der har erfaringer på området ? - på forhånd tak.

/Kim G

Reply to
Kim Nielsen

Køb en færdig hos T. Hansen eller Brinck. Din Coutant får du aldrig til at spille med din bærbare.

/Bo.

Reply to
Bo

batterier og alle mulige mærkelige strømforsyninger og adapterstik - også til bærbare...

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen