Hvordan gøres det lige ?

Jeg så for mange år siden en fuglerede hvor man kunne få et tv eller videobilled op på en osc. scope

nogle gode hint ?

/ Niels

Reply to
QBIC [ 6400 ]

Jeg har selv prøvet det for mange år siden med et gammelt tv og en Heatkit osc.

Du skal have 15625 ind for at styre X retningen (linie frekvensen), og

50 Hz for Y (op og ned). Så er billeder ensfarvet, men kvadratisk (4:3 ;-).

Så mangler du blot Z "retningen", altså lysstyrken. Der ombyggede jeg mit osc til at godtage (vha en enkelt kondensator indvendig et sted i soc).

Alle de 3 signaler skal pilles ud af fjernsynet. Og jo ældre, desto lettere er det at finde passende signaler.

Christen

Reply to
Christen Fihl

hehe det vil jeg prøve.