Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

Hejsa

Jeg har ledt med lys og lygte efter kvalitets stereo 2,5mm minijack stik og bøsning for ledningsmontering. Det findes masser af elendige udgaver på markedet, men noget der giver en nogenlunde forbindelse skal man lede længe efter desværre. En af fejlene ved mange af stikkene er, at kraven er for stor til at kunne gå ind i forsænkede stikbrønde.

Monacor havde på et tidspunkt nogle, men de er udgået. Farnell kan heller ikke hjælpe. Vejle RC melder hus forbi. Aage nielsen har solgt mig det sidste.

HJÆLP!

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe,

Ikke at jeg kan hjælpe dig desværre, har selv jagtet de bæster forgæves (man skulle tro der var penge i kvalitet a' la' Neutrik, men nej :(

Hvis du finder nogle må du meget gerne sige til (og det samme gør jeg naturligvis hvis jeg finder guldet).

--
Venlig hilsen,
Søren

"Uffe Ravn" skrev i en meddelelse news:3f547a7c$0$48908

Jeg tror ikke, at det findes mere... :-(

Minijack er pr. definition noget lort pga størrelsen, og der er næppe penge i at producere i en ordentlig kvalitet, fordi der ikke at et marked for det. Men finde du nogle, så skriv det endelig..

Claus

Reply to
Claus Tersgov

og

[SNIP]

Hej Uffe, vi har fået nogle afsindigt lækre Minijack stik hjem fra SUPRA, de koster dog i omegnen af en 50'er (du må ikke hænge mig op på det, kan ikke lige huske prisen) men de kan til gengæld også tage en ordentlig bamse af et kabel. og de er selvfølgelig forgyldt (ikke at forveksle med for-gult :-)

MVH, Per AAnielsen's eftf.

Reply to
Per Jensen

"Claus Tersgov" skrev

Enig!

Hmm. har du set hvor mange steder det efterhånden sidder?

Her tænker jeg på mobiltelefoner trådløse telefoner GPS mm.

.> Men finde du nogle, så skriv det endelig..

Det vil jeg gøre.

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe

Du kan få dem hos

Der laves forøvrigt 2.5 mm jackstik til flyindustrien, men jeg tvivler på at du har lyst til at købe dem.

"Max" skrev

Hvad angår hanstikkene, er de de samme som kan købes hos de normale leverandøre. Jeg søge bla. nogle med meget lille krave.

Try me!

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe

Du kan jo prøve at bede om et tilbud hos

Hej Max,

Det er vist kun sokler (hunstik) og kun til chassismontage de fører. (Og de fylder godt).

Jackstikket (hannen) er det mest interessante, for det er dem der fejler mest i de "billige" udgaver, til tider allerede i forsøget på at montere en ledning i dem :(

Men der må da være nogen der fremstiller et solidt stik, hvis prisen er (næsten) ligegyldig ?

--
Venlig hilsen,
Søren

"Uffe Ravn" skrev i en meddelelse news:3f547a7c$0$48908$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

og

Hej

Hvad er maksimal ydrediameter på huset?

Benny

Reply to
Benny Højvælde

Hej Søren

Det er min opfattelse at ifpl laver dem som man vil have dem hvis man måtte ønske det.

"Uffe Ravn" skrev i en meddelelse news:3f552a2f$0$48915

Ja, men det er ikke en ordentlig kvalitet og det er egentlig heller ikke nødvendigt. Noget andet er, at disse er til SMD printmontering, så du kan ikke sammenlignene dem med almindelige hobbystik.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Hej !

en

kunne

Måske en eller flere af disse kan bruges

Mvh Finn

Reply to
Finn Madsen

Hej Max,

OK, jeg må prøve at høre dem ad så :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Finn,

De to er måske anvendelige, men det er svært at afgøre kvaliteten på et foto.

Tak for info :)

--
Venlig hilsen,
Søren