Hvor køber man Elna kondensatorer?

Jeg leder efter Elna Cerafine kondensatorer til min hovedtelefonforstærker. Der er tale om disse

Jeg skal bruge:

1 x 63V 220uF 2 x 50V 470uF 4 x 35V 1000uF 2 x 50V 10uF 4 x 25V 100uF 1 x 63V 47uF

Findes der en dansk butik, der fører dem eller måske en udenlansk butik, der sender til Danmark?

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

Hej Johannes

Hvis Peter svigter, så

Er der noget spec. ved disse konds., ellers har jeg mange lig. i min rodekasse, som du må få. Hilsen jørgen. "Johannes Clausen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
jørgen

"Johannes Clausen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ikke for at forklejne Elna, men du kunne overveje at bruge Panasonic-FC i stedet for. Der er efter min mening lidt for meget "kult" over Elna Cerafine, for så gode er de heller ikke.

/ Hans

Reply to
Hans

OK. Jeg kender ikke så meget til kondensatorer, jeg har bare fået at vide at de der Samwha ikke dur til noget. Forstærkeren er for mørk i lyden.

Panasonic-FC - er de specielt gode til audio brug? Hvis de er lige så gode eller bedre end Elna, så tager jeg da dem, hvis de altså er nemme at få fat på. Fidusen er vel at kondensatorer skal kunne aflades hurtigt, eller hvad?

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

Til min store glæde ser jeg at RS fører dem. De har også disse:

Super lavimpedans, miniature, radial, 105 °C

Men det er vel disse, som du mener:

Miniature, lavimpedans, FC serien, 105°C

lavimpedans og super lavimpedans - hvad betyder dette?

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

Næ.

Det er noget billigt skidt. Ligesom ELNA.

Næh, Leyden - det er rigtige (tm) kondensatorer........

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Leyden siger du... Er de tli at få fat i med de anførte specs.?

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

Kun hvis du har en swimmingpool af glas.

Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Hvad skal man så gå efter ved signaloverførsel? Jeg ved ikke rigtig hvilke kondensatorer der fører signalet og hvilke, der stabiliserer strømmen, de er alle sammen Samwha og jeg går da ud fra at FC serien er bedre end disse. Eller lad mig sige det sådan: det kan godt være at FC serien ikke er optimal til signaloverførsel, men Samwha må da være endnu ringere. Jeg går ud fra at de 4 stk 35V 1000uF er med til at stabiliserer strømmen, for så vil jeg begynde med dem.

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

"Johannes Clausen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jeg tror roligt du kan skifte dem allesammen, da ingen af de værdier du har nævnt er typisk for signaloverførsel. De ligger normalt i området 0,22 til

4.7uF. Det vil i øvrigt være et noget ringe produkt hvis der fra starten er brugt elektrolytkondensatorer til signaloverførsel. Brug FA-serien i de værdier du kan få, og suppler med FC til resten.

/ Hans

Reply to
Hans

Mange tak for rådet! Det bliver nu nok FC serien, da der ikke er plads til FA serien på selve boardet. Nu skal jeg bare have tegnedrengen frem... Man skal jo mindst købe 5 af hver :-(

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

"Johannes Clausen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

har

til

er

Det er ubetinget en fordel at de kan være der rent fysisk, da det let kan ende som nedenstående eksempel:

Det er rigtigt - De sælger kun i 5-styks pakninger, men til gengæld synes jeg ikke at prisen er så slem endda, og så er det jo meget rart med lidt overskud til skufferne til fremtidige projekter. :-)

/ Hans

Reply to
Hans

FC serien har ikke en 63V 47uF kondensator, men det har NHG serien fra Panasonic. Er NHG serien lige så god? Der står i hvert fald i databladet at kondensatorerne anbefales til audio brug. Det er faktisk ud til at NHG serien har alle de kondensatorer, som jeg har brug for. Jeg går ud fra at NHG er bedre end standard 85C kondensatorer, eller hvad?

Mvh Johannes Clausen

Reply to
Johannes Clausen

Moaaaaaaaaaar !

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Jeg kan hjælpe med de 4stk 100uF / 25. Sig til hvis interesseret. Jeg mener prisen var en femmer pr. stk.

ON

Reply to
ON (9220)