Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Og dimsen falder ikke tilfældigvis ind under undtagelserne i bilag 1, punkt 1 og/eller 2 ? det mener jeg den gør, den skal ikke "godkendes".

OPers største problem er brugen af dimsen i det frekvensområde den udmildbart er tiltænkt.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Alene det faktum, at dimsen handles frit diskvalificerer den efter punkt 1.

Desuden er den ikke til radioamatørbrug (FM-båndet 88-108 MHz er ikke et radioamatørbånd). Handlet som byggesæt og med henblik på modificering til radioamatørbrug kan den måske sniges ind under punkt 2.

Men anvendes den på FM-båndet er den ikke omfattet af nogen undtagelser.

--
Per H. Nielsen
Per H. Nielsen

Sælges den til radioarmatører er den at betragte som ikke i fri handel.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Du lever i fortiden. Det er mange år siden de særlige regler om at radioamatørudstyr kunne måtte sælges til radioamatører blev afskaffet.

Når vi taler radiosendere, som der er tale om her, så er der grundlæggende 2 måder, de lovligt kan anvendes på:

1) Hvis man indehaver en tilladelse til at anvende en frekvens.

2) Hvis de er omfattet af "Bekendtgørelse om anvendelse af radiofrekvenser uden tilladelse samt om amatørradioprøver og kaldesignaler m.v."

Med den sendestyrke din FM-sender har, falder den ikke ind under ovennævnte bekendtgørelse.

--
Per H. Nielsen
Per H. Nielsen

Orginale kilden til direktivet.

Find selv teksten vedr. bilag 1.

Enig, men det har intet med "Bekendtgørelse om radio- og teleterminaludstyr og elektromagnetiske forhold" at gøre som var dit udgangspunkt for lovgivning på området.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Den er stort set lig med formuleringen i den danske implementering af direktivet.

Men jeg er i øvrigt bedøvende ligeglad med dine ulovligheder, så jeg slutter her.

--
Per H. Nielsen
Per H. Nielsen

Så fgl.:

****************EU direktivet Samlesæt til radioamatører samt kommercielt udstyr, der er ændret af og beregnet til radioamatører, betragtes ikke som udstyr, der handles frit. ****************

er stort set det samme som:

***************Dansk bekendtgørelse Byggesæt til radioamatørbrug. ***************

Der er lidt forskel og som radioamatør syntes jeg da bedst om EUs variant.

Hvorfor den danske implementerings bilag har en lidt anden ordlyd end EU direktivets bilag kan man så undres meget over, men mon ikke EU har lavet deres oversættelse og danmark har lavet sin egen.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Jo vi gør, ifølge oprindeligt spørgsmål:

Christen

Reply to
Christen Fihl

Hvad var det nu lige din pointe var???

--
---
Med venlig hilsen

Det skal du nu ikke være så (skrå)sikker på:

hvor, du i fald du kan læse indead, vil kunne finde svar på spørgsmål herom.

Her vil du også kunne finde svar på, hvem der er godkendende myndighed her i landet. Du bøår så også ligfe vide, at enhver form for sendeudstyr - lovligt som ulovligt - i allerhøjeste grad falder ind under begrebet elektromagnetiske forhold.

Jeg ved så ikke lige, om du ikke selv synes, at det er på tide, du stikker piben ind, som vist allerede foreslået af Max, omend med et lidt andet ordvalg.

--
---
Med venlig hilsen

Kære, lille, henrivende Hans.

Få det n u ind i hovedet: End ikke en radioamatør - uanset hans sende-tilladelses-kategori (jeg skiller lige ordet for dig, så det det nemmere for dig at læse) må ikke anvende en slig dims - eller nogen som helst dims i øvrigt på 3 m.-båndet, d.v.s. i dette tilfælde 88 - 108 MHz.

I givet fald mod godkendelse (var det med 5nW, Max skrev?) står det jo enhver lægmand frit for at anvende den - altså en dims.

Jeg har tidligere givet dig en link, hvor du kan læse, hvem der er godkendende myndighed.

Strafferammen for at bryde loven er ligeledes angivet under samme link, nu det tidligere i tråden har været nævnt.

Så igen: Såfremt du er i stand til at læse indenad, hvad jeg efterhånden synes at have mine begrundede tvivl om, er der jo for så vidt ikke så meget mere at diskutere.

--
Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Skulle det med din scooter være en yderlige undskyldning eller blot en rend mig i røven forklaring?:-)

--
Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Selvfølelig må han bruge dimsen, han må bare ikke sende signalet ud i fri luft. Hvad glæde han kan have af at brænde 5 Watt af i en dummy modstand skal jeg ikke blande mig i.

Den skal ikke godkendes. Jeg har redegjort hvorfor.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Sidstnævnte - inkl. smiley.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

"Claus Skaarup (Arbejde)" skrev i en meddelelse news:4d7f5bfc$0$56774$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hvordan vil du undgå at lave forstyrrelser?

--
MVH.
Finni