Højttaler switchbox

Jeg har et anlæg, men to rum med højttalere. Jeg skal kunne skifte to fronter og en center. (Jeg anvender B højttalerne til køkkenet)

Helst skulle jeg også kunne skifte sub linie signal faktisk.

Jeg har googlet lidt rundt og en del har lavet dem selv. Der er også en fra Monacor til omkring 700 men det er lige i overkanten.

Noget med mekanisk afbryder er fint. Men hvad har man af muligheder?

Reply to
Morten P

Jeg ville nok foreslå to relæer. Et kraftigt med 3 skiftekontakter til højttalerne og et mindre til linie signalet. Så skal du bare have en lille netforsyning og en afbryder. /Tom

Reply to
Tom

Hej Tom

Ikke nødvendigt. Højttaler og liniesignaler er noget skod at skifte med relæer, det drejer sig om kredsløb hvor der hverken er strøm eller spænding i skifte øjeblikket. Så relæerne skal være typer der er beregnet til at sidde i tørre kredsløb.

--
Mvh

Får man ikke skidt forbindelse når det er den slags signaler eller er der intet nævneværdigt tab?

Reply to
Morten P

"Morten P" skrev :

alt afhænger af kvaliteten på den valgte type relæ

--
Jan_stevns
...Nu med 525i på stald :)

Hej Morten

En god relækontakt er som en god stikforbindelse, naturligvis bedst at undvære, men for de allerfleste til at leve med.

--
Mvh