Højttaler i 'Vintage style' ;- )

Hej Gutter,

Som nogle her i NG har opdaget, er jeg i gang med renovering af > 1/4 tons orgel fra omkring 1960 (nudansk 'Vintage' ;-)

Orglet er født med to-kanals tonekabinet, hvor der sad 9 stk 10" tøjhalere til

Reply to
Finn

"Finn" skrev i en meddelelse

Hvilket Hammond model er der tale om Har du moddet nogen af bus amplifier'ne Hvilken lyd stræber du efter at få B3 T200 T100 ect. lidt mere info , så har jeg med sikkerhed nogle links

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Nix, endnu ikke - er midt i renovering, så stumper skal samles og testes før jeg fusker med ændringer.. ;-)

Tilhørende kabinet var HR-40 - den lyd kan vi ikke liiiige genskabe med højtt. i orgelkabinet, så der skal opfindes et kompromis - forventet effekt omkring 35-50 W..

Koncertmodel, så jeg har alle B3's grænser, men udbygget med 32' stemmer Michael. Foretrækker fortrinsvis ren orgelklang - kun af og til 'fed' fræsende (urent) J. Smidt med følge. T100-500 lyd er for spinkelt.

Leslie er pt. ikke på tapetet, men vil blive indfanget og koblet til om nogle år.

.. spændende :) hvo'en har du få't gulerødderne ind i det her ?

Michael.. er du ikke Fynbo, mener du dasker til FT engang imellem :)

Venlig hilsen Finn

Reply to
Finn

"Finn" skrev i en meddelelse

hvad med kondensator på tonehjul,

hvis det er papir , så er du næsten sikker på at skulle skifte har du haft tonehjulet ude ? er der scanner vibrator i ?

Du skal have fat i nogle Jensen Højtaler , der skal ingen filter på (sidder højst sandsyndligt i forstækeren) du kan købe dem her

fint nok , Jeg har selv et T200 , som er totalt moddet , men uden Rør endnu , leger lidt med FET i preamps, efter jeg har moddet er lyden bare rigtig fed

jeg har moddet efter dette her

en rigtig fed side

du kender måske de sider ' Men hvad er model nr på dit orgel. jeg har en del på tryk også

Jeps , Odense , Frit Fyn :o)

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Klip volapyk! Men medtager: B3 T200 T100 ect.

Fuldstændig uforståeligt, og så er de ikke engang OT. Ret sejt!

Keep up the good work.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

fint nok Bo.. og der er masser af fantastisk elektronik fra fortiden. Det nemmeste er jo at *) købe glansfulde kulørte æsker i et plasticsupermarked, stoppe et stik i, og det var så hele fornøjelsen, indtil det ikke dur og så starter *) igen ;-)

Men se lige denne her:

"...it is unlikely that inspection will find the organ deteriorated beyond repair, except where it has been subjected to fire or explosion." Hammond Service Manual, pp. 2-1, 2-2

30-70 gamle konstruktioner, som er beregnet til daglig fornøjelse og uopslideligt - det ka't fås i kulørte æsker eller produceres i Japan, Taiwan eller China :)

Venlig hilsen Finn

Reply to
Finn

"Finn" skrev i en meddelelse

Nøj nøj , det har jeg ikke haft mod på endnu , men skal nok have min TG ud for at justerer efter dette skema ( spreadsheets)

når jeg en gang komme i hug :o)

Chuvababa.......

--
Med særlig venlig hilsen