Fra strøm til spænding

Mojn !!! Jeg har en måle strøm som jeg gerne skulle have lavet om til en spænding. Er der nogen der ved hvordan, man laver sådan et kresløb. Jeg har fået fat i nogle strømmålere som sender en strøm ud efter hvor meget strøm der bruges. jeg har nogle voltmeter som jeg vil bruge til visningen, med for at kunne dette så mangler jeg en converter.

Hilsen Djolde

Reply to
Djolde

brug en modstand, strøm gennem modstand= volt, ohms lov. Hvis ikke må du ud i noget med opamops osv

Reply to
Erik Rasmussen

Djolde skriver:

Hvor stor en spænding ? Hvor stor en strøm AC eller DC

Ja

Nåååh, sådan nogen... Hvilke ? Har de en betegnelse, eller et typenummer ?

Kom med lidt flere oplysninger og du kan få bedre hjælp.

Den converteren heter "motstand". Konverteringen går etter formelen:

U = I * R

HM

Reply to
Harald Mossige

Mojn do

Kunne et Strømspejl kunne være løsningen på dit problem?

De kan laves selv men de færdigkøbte er mere præcise

/Niels

Reply to
Niels

mål hen over en modstand

--
  Calle.
Reply to

"Djolde" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Det kommer helt an på om det er AC eller DC og om det er 10mA eller 6000 A du vil måle på, kom med nogle fakta!

Hilsen Aksel

Reply to
Aksel