fold back kredsløb

hej

Er der ene, eller flere ;-) herinde der kan fortælle miog hvordan man konstruere et "fold back" kredsløb til min størmforsyning

/Thomas

Reply to
ThS (9280)

Hvad er det for en forsyning og hvorfor fold back ?

hej Max

Det er en strømforsyning, 12V og 5V, jeg bruger til diverse små projekter. Jeg vil gerne have sikret den mod kortslutning, og elektronikteknikeren på min arbejde nævnte, at det kan gøres men et fold back kredsløb, men han fortalte ikke hvordan, det skulle laves. /thomas "Max" skrev i en meddelelse news:43f8abea$0$84026$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
ThS (9280)

Hej

Jeg syntes ikke at fold back er den rigtige løsning på dit problem, hvis du bruger din strømforsyning til noget der kræver en lidt kraftig startstrøm, f.eks. en motor eller en pære, ja så får du det ikke startet på grund af fold backen. Efter min mening er den bedste løsning at lave din forsyning kortslutningssikker ved hjælp af en strømbegrænser. Hvis du laver den med f.eks. 7812 og 7805, ja så er strømbegrænseren bygget ind i disse, alt det kræver er bare en rimelig køleplade.