FM-sender søges

Jeg skal bruge en FM-sender (88-108 MHz) på min. 4-5W med Line IN. Er der nogle der har et link hvor en sådan kan købes. Ved godt der findes mange selvbyg sider på nettet men tiden er ikke til selv at rode med det, så det skal bare købes færdigt.

/Carsten.

Reply to
Simsalabim

har du tilladelse til at sende med så stor effekt?

--
mvh
Rasmus

Er det dit problem?

/Hauge

Reply to
Hauge

Hvis han bor i nærheden så er det.

--
Mvh
Jesper Poulsen

ja, hvis jeg ikke længere kan høre radio fordi en eller andens FM-sender skyder med spredehagl... :o) i øvrigt er det altid nemmere at vejlede når den der sprøger skriver hvilken sammenhæng det skal anvendes i...

--

"Hauge" skrev :

Det kan det jo blive - eller mit ;)

--
Jan_stevns
Reply to

Da han har skrevet hvad han skal bruge, så er det jo ret uvæsentligt hvad den skal bruges til. Og aner man intet om emnet, skulle man måske helt undlade at prøve at svare, der er ikke noget krav om at man absolut skal besvare alle indlæg i alle grupperne. Heller ikke selvom man er glad for at se sine egne indlæg i alle trådene.

/Hauge

Reply to
Hauge

Så kan det jo også blive et problem at naboen køber en bil, han kunne jo komme til at køre dig/jer over.. Men det tuder i vel ikke over, vel? Men ok, hellere hyle og tude op over noget der ikke rager folket, end hjælpe manden med sit problem, det er jo blevet en standard her.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

Du hyler da perfekt mellem de ulve du er iblandt.

Jæps, man skulle tro du har været min læremester ;)

/Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev :

Ti dog stille din jammerkommode .... du hyler og tuder jo selv!

Det rager da i allerhøjeste grad mig, hvis nogle leger radiostation i min baghave, og fratager mig muligheden for at høre det jeg vil høre

Ser du .. Hvis manden har et legalt behov for sådan en fætter - så ved han nok også bare lidt om hvordan man legalt anskaffer sig sådan en tingest - Telestyrelsen er gerne informativ, det samme er de leverandører der findes af udstyr.

skal man bare lege pirat, køber man da bare en af de små himstregimser og smider et PA trin på - skal man køre seriøs lokalradio, henvender man sig f.eks til Rohde&Schwartz - men om de har noget der sender med mindre end 100w, er jeg lidt i tvivl om.

--
Jan_stevns
Reply to

Simsalabim skrev:

Eller tilsvarende ting og sager på Ebay burde være det du søger

/Jan - ej ulv men vil brokke sig hvis hans radio mormor bliver forstyret

Reply to
Jan Rasmussen

Så kunne du jo givet navnet på sådan en leverandør, var det ikke det der blev efterlyst? Men nej, hellere tude og hyle op om at jeres skide FM-radio ville blive ødelagt.

/Hauge

Reply to
Hauge

Man skal i hvert fald nok forinden helst have en sendetilladelse fra IT&T.

--

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

"Hauge" skrev :

kniber det med evnen til at læse ?

jeg spørger venligt!

citat:

[...]

tredie linie ;)

--
Jan_stevns
Reply to

Næeh, men jeg tænker nu ikke specielt kun på dit indlæg, men tråden generelt. Hvor der er større travlhed med at hyle op om lovlighed, end at give de info der skal til for at vælge rigtigt, så det *kan* blive lovligt.

/Hauge

Reply to
Hauge

"Karsten H. \(7870\)" skrev :

lad mig sige det sådan her : Erfaringen fortalte mig det er en fordel .... hehe ;)

Jeg skulle lave noget, for en lokalradio, og kom til at glemme at sætte antenneswitchen hen på "dum_i_låget" fætteren ..

( nogle kalder det en dummy_load )

der gik mindre end 25 minutter !

--
Jan_stevns
Reply to

snipped-for-privacy@bygteknik.dk skrev: rdel .... hehe ;)

Hah! den må vi vist have uddybet :)

/jan

Reply to
Jan Rasmussen

Jan Rasmussen skrev :

Nåehhh - det var nu ret harmløst, og lidt sjovt -

Jeg ved at trimme en sender ind, jeg lige havde repareret, en lille (50w) FM sender, men kunne dælme ikke få tingene til at passe (måleinstrumentet fortalte mig jeg smed 200+ watt ud) - indtil det bankede på døren.

Goddag til Pelle&Trine (slangudtryk) - de ville gerne lige vide om den og den lokalradio havde fået ny placering af sendemasten ?

Øehhh Bøehhhh ...... hvorefter jeg med et (siges der) ret vildt udtryk kiggede på den der omskifter til antenne dummyload.

Min glasfiber groundplane blev aldrig sig selv igen - den faldt ned, og er ikke siden sat op.

Jeg slap med skrækken, men blev noget til grin.

--
Jan_stevns
Reply to

Fniz ;O)