Fjernbetjening af stikkontakter

HEJ

Jeg så i Aldi avisen at der var der i denne uge tilbud på nogle trådløse stikkontaktor (220v) med fjernbetjening. Dem blev jeg straks forelsket i, men desvære var de fra tyskland, så de blev trukket tilbage, da der ikke må sælges el-materiel der ikke er dansk produkceret, eller godkendt. Jeg kunne nu ellers godt lide at høre, om der er andre der har fundet noget ligende, og hvor man evt kan finde det. I "Aldi-avisen" var der 3 tænd sluk stikkontakter, og een med lysdæmper til 129.- Jeg tænker ikke på IHC systemer, men bare noget billigt noget der kan købes for penge.

Lad endelig høre fra jer

Filip

Reply to
FILIP RAVN

kunne

Jeg har tidligere kjøpt slikt fra Elfa til en billig penge. Det er sett med to tre slike med og uten dimmer innebygd og en fjernkontroll (radio).

Du finner de på

Jeg husker desverre ikke merket.

Reply to
Tom-Vidar Nilsen

Hejsa,

kunne

. On-line bestilling, hurtig fremsendelse, ...

/Claus

Reply to
Claus

Den 26/02-2004 klokken 23:09, skrev "FILIP RAVN" i :

Trukket tilbage? Hvor kan man læse noget om dette? Jeg købte selv disse i Aldi i onsdags.

Derimod ved jeg, at Netto havde nogle tilsvarende i forrige uge, som blev tilbagekaldt p.g.a. konstruktionsfejl.

Med venlig hilsen, Kjeld

Reply to
snabela

Uheldigvis faldt FILIP RAVN over tastaturet og skrev derved følgende:

Det er vist en and...

Mig bekendt er der ikke længere noget organ, som godkender elmateriel. Producenten skal blot underskrive en erklæring om, at produktet lever op til de relevante betingelser i diverse standarder samt CE normen, så får de et CE mærke og må således sælger deres produkt i hele EU.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

FILIP RAVN skriver:

Det var nu dem fra netto !

Der er vidst ikke andet til den pris, men de kan jo sagtens reklamere med det til den pris, hvis de ikke har det !

Har selv en Denver lysdæmper den fungerer da nogenlunde....

Hvis det er dem fra Globe du har købt, vil jeg straks aflevere dem tilbage igen... de støjer sygeligt, og laver skade på anlæg osv... hvis de bruges på disse.

VH Moller

Reply to
Moller

Det var dem fra Netto... men bare rolig de kommer igen når de har lavet dem rigtigt, hvor lang tid der vil gå vides ikke, men de arbejder på sagen.

VH Moller

Reply to
Moller

Den 27/02-2004 klokken 14:25, skrev "Moller" i :

Nope, det er NovaStar. Jeg ved så ikke, om de er ligeså dårlige som Netto's Globe. Har ikke testet dem så grundigt, endnu.

Med venlig hilsen, Kjeld

Reply to
snabela

Uheldigvis faldt Moller over tastaturet og skrev derved følgende:

har

Er der nogen der ved, om der også er problemer med dem, de splgte forrige gang. De er også fra det firma, men der er kun to modtagere.

Jeg har et par, og de fungerer da fint. De sidder dog kun på lamper...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:c1qfgv$2ai3$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Jeg har købt sættet fra aldi, det fungerer tilsyneladende som de skal.

--
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94,Tebstrup

Uheldigvis faldt Hans Jørgensen over tastaturet og skrev derved følgende:

modtagere.

skal.

Det har jeg også, men det var nu dem fra Netto, jeg sigtede efter. De havde en mindre udgave for nogle måneder siden..

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:c1r33r$66s$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Om de fungere eller ej... de alle sammen kunne det som de lovede... altså slukke tænde via fjernbetjening. MEN, dem fra globe brugte en thyristor styring, og derved støjede uendeligt meget... og derved har der været skader på anlæg osv... pga. dem.

VH Moller

Reply to
Moller

Uheldigvis faldt Moller over tastaturet og skrev derved følgende:

Dem jeg har fra Globe og som ligner de andre på en prik, har tilsyneladende relæer, fordi man kan høre det klikke.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:c1sjap$211b$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

hmmm, ikke dem som blev trukket tilbage fra Netto ... men det ku være det var mig der kiggede forkert da jeg åbnede den, men jo de redigerede som de må sælge igen for relæ'er ... ka være du er heldig at ha fået et af dem.

På den anden side har man fået en af dem som skal trækkes tilbage er man ikke i tvivl, alle ens ting med højalere vil støje ufatteligt pga. brum fra den.

VH Moller

Reply to
Moller