Fejlfinding på pc strømforsyning.

Hejsa

Er der ikke lige en venlig sjæl der lige forklarer hvordan man dødsdømmer en mosfet med et DMM. Jeg har en

der er tæt på kortsluttet mellem alle ben. Jeg håber at blive fri for at udlodde den.

Og nej, en ny forsyning er ikke en mulighed, en kinesisk specialitet og kæresten er træt af at have en klods stående bag ved kabinettet;-)

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

Hvis du kortslutter G og S må der kun være gennemgang mellem D og S den vej hvor dioden leder, og absolut ikke den anden vej ( vend tilledningerne til dit DMM)

mvh

--
/carsten
Reply to

Den Wed, 06 Oct 2004 12:09:41 +0200. skrev Carsten Holck:

Takker, så mangler jeg bare en erstatning, og at finde ud af hvorfor den himlede.

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

Tjeck for kortsluttede lytter

Kører din blæser i den ?

Reply to
Fidolinux.dk

Den Wed, 06 Oct 2004 17:31:07 +0200. skrev Fidolinux.dk:

På primær eller sekundærsiden? Den har nakket sikring, ensretter og mosfet. Muligvis mere når jeg kommer ned under det vinkeljern de har brugt som køleplade. (og rundhåndet har loddet fast til printet)

Det gjorde den indtil den steg af. Man skulle måske prøve at stikke den en løs 12v. Jeg tror du er på sporet af noget, den himlede da det var varmt og fugtigt.

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

Christian Treldal skriver:

MOSFET'en har kortsluttet, så ryger ovennævnte. Varme kan være et issue, men også overbelastning på en sekundær vikling (gå dioder og lytter efter på sekundærsiden) kan få varmen til at stige og MOSFET'en til at himle.