Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Hejsa,

Jeg vil gerne lave spas med en ven og sætte strøm på dørhåndtaget, så han får stød når han tager i det - eller sætte strøm i akvariet (uden fisk) og så bede ham om lige at samle nogle sten op eller et andet trick.

Nu skal han jo ikke dø af det, så jeg tænker på at jeg så i en spøg og skæmt forretning at man kunne købe lightere der gav stød, men jeg vil gerne kunne regulere strømmen selv, sådan at jeg kan sætte stødet lige sjovt nok til at det ikke gør så ondt, som den jeg prøvede i butikken eller - selvfølgelig mere op - hvis det er min lejer som vil åbne skabsdøren til mit slikdepot, når jeg ikke er hjemme, da jeg synes der forsvinder en del slik fra køkkenskabet *hehe*

Jeg søger en løsning der kan lede noget strøm fra et 9voltsbatteri op til et håndtag eller evt. i et akvarium ved hjælp at to ledninger. Aner ikke, hvad jeg skal gøre, men jeg har da en loddekolbe, men vil helst undgå at skulle lodde og vil foretrække en anden form for løsning.

Er der nogen der kan give mig et stykliste til, hvad jeg præcist skal købe? Ingen penge har jeg nok af, men spøgen er værd at bruge penge på at han får et chock som tak for sidst han tog pis på mig *G*

Jeg skal bruge

  1. 9Volts batteri
  2. ledninger (vel ligegyldigt, hvad det er for nogen?)
  3. Et eller andet apparat eller spoledims som gør det muligt at regulere strøm fra batteriet

OG hvis det kan være farligt, min ven har ingen hjerteproblemer, at skrue op for strømmen, så hører jeg da gerne hvordan man regulerer den, så man ikke kan komme alvorligt til skade. Ikke fedt at miste en god ven, fordi man laver en practical joke *S* Kan et 9V batteri give skade? Nej vel?

Venlig hilsen

Johannes

Reply to
Johannes D. Lindstrøm

Heh, de gjore jeg også ved min lillebror da vi var yngre:)

En summer af den slags med en fed spole i er det du har brug for.

De to ledninger slutter du til ofrets ene hånd på en eller anden måde.

Summeren kan du så starte med en kontakt på den skabslåge du vil beskytte.

skabs-kontakt

+-------/ ----------+ | | | | | / intern kontakt i summeren | | | | Batteri +---------------------------------- | | o | Spole /|\ | | | offer | | / \ +-------------------+----------------------------------

Det er vigtigt at du ikke laver din helvedesmaskine så der kommer spænding hen over hjertet!!!

Flemming Frandsen

"Johannes D. Lindstrøm" skrev i en meddelelse news:4252b5e2$0$67264$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

og

op

Hej Johannes

Med fare for at lyde kedelig, men jeg syntes det er noget farligt noget du har gang i, kan ikke rigtigt lide tanken om at et kredsløb skal give et menneske stød. Sagen er jo at når noget gør ondt er det fordi det ikke er godt for krop. Derfor syntes jeg det er en rigtig dårlig ide selv at begynde alt rode med eletronik, der skal give mennesker stød (det tror jeg vi skal lade de profesionellen om, f.eks folk fra sundhedsteknologi på aalborg uni, har prøvet et af deres forsøg med stød i, av for den). Du spørger om et 9V batteri vil gøre skade, det tror jeg nok det kan, måske ikke på under normale omstændigheder, men i følge Muphy lov kan det jo også gå gruligt galt (husker svagt en tråd her i gruppe om dette emne for noget tid siden). Jeg syntes du skulle gå tilbage til spøg og skimt butikket og finde noget mere fredlig.

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Det ved jeg nu ikke... Jeg har tidligere, (dum som man nu engang imellem er som teenager) sat et 9V batteri på min tunge, og jeg døde da ikke af det, ej heller mistede jeg smagssansen...

Men det føltes langt fra rart, og var mærkeligt surt :)

--
Venlig Hilsen
Michal

så prøv at "transformere" de 9V op til et par kV så skal du se løjer ;-) mvh René

Reply to
René

Michal skrev:

Det gør jeg da altid, når jeg tester et 9 volt batteri. Der er intet farligt i det, og man kan let mærke forskel på et nyt batteri og et som er ved at være fladt.

------- Tomas

Reply to
Tomas Christiansen

"Tomas Christiansen" skrev i en meddelelse news:Xns962FDD4BFC5FCtomascdenmark@212.242.40.170...

Det gør jeg også, men lige så snart det sidder på et kredsløb har jeg bestemt ikke lyst til at stikke tungen i det :-)

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

og

skæmt

kunne

at

købe?

får

op

Tilslutter mig alle advarsler men gir lige lidt mere her(håber du kan hjertemassage) LAD VÆRE

1: dumt at lege med den slags. 2: ihvertfald ikke stærkstrøm 3: ihvertfald ikke jævnstrøm over 60 volt men måske a: van der graf generator, har selv prøvet at samle mønter op af et akvarie med sådan en tilsluttet i en fysiktime for mange, mange år siden(av) men ifølge lærer ikke farligt eller b:en billig brugt udgave af de elektroniske muskelstimulationtdimser der findes som er godkendte

ellers så lad for helvede være med at lege med den slags. Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Køb et stødhegn i din lokale harald nyborg butik. de er beregnet til at give levende organismer stød med. lad nu være med at købe et til elefanter eller får. køb det billigste du kan finde. sæt eventuelt strøm til toilettet. :-)) og nej jeg er ikke sindsyg. ingen har endnu turde fortælle mig det.

"Tomas Christiansen" skrev i en meddelelse news:Xns962FDD4BFC5FCtomascdenmark@212.242.40.170...

Reply to
Jacob

Husk forøvrigt at køre personen på skadestuen bagefter. et stød kan påvirke dit hjerte lang tid after man har fået stød. man vil få taget en ekg og måske en IQ prøve for at finde ud af hvorfor man fik stød. "Jacob" skrev i en meddelelse news:4252ef26$0$43988$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

give

eller

:-))

imellem

af

er

Reply to
Jacob

LOL. Glemmer aldrig da jeg var barn. Vi havde taget en ringe-induktor ud af en telefon med håndsving. Den blev spændt i skruestikken mens en kammerat lystigt drejede håndtaget, for dte skulle da undersøges om den kunne få en cykellygtepære til at lyse. Er du gal et chock jeg fik da jeg opdagede hvilke udtag der var strøm på. Det var selvfølgelig med begge hænder - og vi havde ingen ide om hvilke spændinger og strømstyrker en sådan kunne give, det blev så efterfølgende målt. Op til 140 volt og snildt 15-20 mA uden at spændingen faldt alt for meget... Så er det man ser for sig de film hvor de som tortur-apparat binder en ledning om hver storetå, tager induktoren fra telefonen og vold-drejer.... Kan da lige se for mig at offeret "kammeraten" ligger og sover en rus ud og uden han opdager det får bundet en afisoleret ledning om hver storetå. Og hvordan du regulerer styrken? Ja, du drejer bare hurtigere eller langsommere. Nå nej, ikke flere gode ideer, bare glem hvad jeg har sagt ;o)

Men som sagt sørg for guds skyld for at det ikke går gennem hjertet. Det med ringeinduktoren kunne jo være gået grueligt galt, men jeg slap da heldigvis med skrækken.

Mvh Morten

Reply to
Morten

Et rele der kobles så det afbryder for sig selv kan også fint bruges.

Som sagt, skal det nok lige lidt op i størrelse før det rykker, men egnede

12 / 5 v. releer burde rimeligt nemt kunne findes i diverse skrammel.

Mvh Morten

Reply to
Morten

I forsvaret bruger man stadig den form for håndsvings telefoner. det fede er at når en er ude og løbe med rullen så lige give håndsvinget en tur. så kan man se om han har glemt at korsslutte den. ellers kan man tydeligt se det på personens måde at løbe på. Det er spas "Morten" skrev i en meddelelse news:4252f89c$0$295$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

skrue

ikke

af

vi

og

;o)

med

heldigvis

Reply to
Jacob

Den Tue, 5 Apr 2005 22:06:36 +0200, "Jacob" skrev:

Og få så lige taget en IQ-prøve på ham der installerede udstyret :-)

--
Jens   OZ2JP

I went to the International Date Line, but still couldn't get a date.
Reply to
Jens Petersen

Jacob skrev:

Hvorfor skriver du alt det til mig?

Det eneste jeg skrev var at jeg tester 9 volt batterier på tungen. Over 12 volt begynder det at blive ubehageligt.

Kunne da for pokker ikke finde på at teste et kreaturhegn med tungen (ihvertfald ikke MIN tunge)!!!

------- Tomas

Reply to
Tomas Christiansen

IQ har jeg ikke hørt om, men til gengæld er det vidst normalt de beholder sig i et døgn under observation for blodpropper mener jeg det er

Kasper

Reply to
Repzak

"Johannes D. Lindstrøm" skrev i en meddelelse news:4252b5e2$0$67264$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Mit forslag har ikke så meget med elektronik at gøre, men det er ret sjovt. Ude på hans toilet, er tager du noget madfilm og trækker ud over kummen, under brættet, så skruer du pæren ud og lader som ingenting ;O) Ubehageligt hvis han står op og lader vandet, sidder han ned, kommer der nok et hyl

Myt

Reply to
Myt

Hej Jacob,

Du er ikke sindssyg, snarere retarderet ;) Og som du sikkert ved... A Rose is a Rose by any other name...

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Tomas,

Ubehageligt... Det er når man en sen aften lige skal checke om PSU'en i en

2x100W Amp funker og ikke lige har et meter ved hånden.
--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Johannes,

Du kan bruge en _lille_ 12V nettransformator (til et 9V batteri), en medium power transistor, en modstand eller to og en kondensator og lave en lille selvsvingende inverter. Hvis du fører den ene ende (kun en ledning) af den ned i akvariet/til håndtaget skulle det nok kunne give et lille jag - det er absolut ikke farligt for en rask person.

Men du undgår ikke at skulle lodde - og husk at teste på dig selv først ;)

--
Venlig hilsen,
Søren